اين روزها اتهام زني به حكومت بشار اسد در رابطه با به كار گيري سلاح هاي شيميايي نقل محافل خبري شده و اين در حالي است كه طرح چنين ادعاهايي شكست ديپلماتيك و استراتژيك غرب را بيش ار پيش روشن مي‌كند.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، يك روز پس از آنكه جهاد المقدسي سخنگوي وزارت امور خارجه سوريه در يك كنفرانس خبري از عدم استفاده دمشق از سلاح هاي شيميايي عليه مخالفان داخلي خبر داد، جنجال رسانه هاي غربي عربي درباره تسليحات بيولوژيك دولت سوريه شدت بيشتري پدا كرد.

*اتهام زني واهي به سوريه

همچنين باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا در واكنش به اظهارات سخنگوي وزارت امور خارجه سوريه اعلام كرد: اگر سوريه از سلاح هاي كشتار جمعي و شيميايي استفاده كند مورد بازخواست قرار خواهد گرفت، ضمن اين كه ويليام هيگ وزير خارجه انگلستان هم نسبت به كاربرد سلاح هاي شيميايي توسط سوريه حتي در برخورد با دشمنان خارجي نيز هشدار داد.

از سوي ديگر وزارت خارجه سوريه در واكنش به اين تهاجم پروپاگاندايي با انتشار بيانيه اي اعلام كرد: سخنان جهاد المقدسي به منظور فراهم كردن زمينه حمله نظامي به سوريه تحريف شده است.

*شكست غرب در جبهه ديپلماسي

در جبهه ديپلماسي ولاديمير پوتين در يك كنفرانس مطبوعايت با ماريو مونتي نخست وزير ايتاليا در شهر سوچي با متهم كردن غرب به ايجاد جنگ داخلي طولاني مدت در غرب اظهار داشت: راه حل بحران سوريه پايان خشونتها و اجراي طرح صلح كوفي عنان است.

با وجود اينكه جرج صرا سخنگوي شوراي ملي سوريه در پايان نشست وزراي خارجه اتحاديه عرب در دوحه از پذيرش (راه حل يمني) از سوي اين شورا خبر داد اما عبدالباسط سيرا در گفتگو با شبكه تلويزيوني الجزيره، رضايت مخالفان با تشكيل يك دولت ائتافي به رياست يكي از چهره هاي نزديك به حكومت سوريه (راه حل يمني) را تكذيب كرد از سوي ديگر رياض الاسحد فرمانده ارتش آزاد سوريه اعلام كرد مخالفان با پيشنهاد اتحاديه عرب براي خروج امن بشار اسد در مقابل واگذاري قدرت مخالفند.

انچه مسلم است اين كه با توجه به فروكش كردن درگيري‌هاي نظامي در سوريه و ناكامي جبهه غرب و اتحاديه عرب در تحركات ديپلماتيك و همچنين اختلاف نظرهاي آشكار ميان مخالفان بشار اسد، حكومت سوريه در حال گذر از بحراني است كه با هدف ضربه زدن به جبهه مقاومت در منطقه دنبال مي‌شد.

انتهاي پيام/پ3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار