مشاور طب سنتی وزیر بهداشت از جانب رييس جمهور به عنوان عضو هيئت امناي صندوق نوآوري و شكوفايي معرفي شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دكتر شمس اردكاني، عضو هيئت علمي، رئيس دانشكده طب سنتي و معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي تهران از جانب رييس جمهور به عنوان عضو هيئت امناي صندوق نوآوري و شكوفايي معرفي شد.


بنا براین گزارش اولين نشست هيئت امناي صندوق نوآوري و شكوفايي با حضور رئيس جمهور، رئيس و اعضاي هيئت امناي اين صندوق تشكيل شد.

دكتر احمدي نژاد در اين نشست با تاكيد بر ظرفيت بالاي علمي و فن آوري كشور، تشكيل و راه اندازي اين صندوق را فرصت و امكان مناسبي براي هم افزايي علم و ثروت و تبديل يافته هاي علمي به محصولات اقتصادي و تجاري سازي دانش در كشورمان توصيف كرد.

رئيس جمهور با بيان اينكه فعالان علمي، شركت‌ها و موسسات دانش بنيان ايراني مي توانند از امكانات اين صندوق براي سرمايه گذاري در جهت توليد و كاربردي سازي نوآوري ها و اختراعات خود استفاده كنند، تاكيد كرد: صندوق نوآوري و شكوفايي، پشتيبان مالي مناسبي براي جايگزين ساختن توليدات ايراني مبتني بر دانش ايراني به جاي محصولات خارجي است.

در اين جلسه دكتر محمدرضا شمس اردكاني، دكتر علي خيرالدين و دكتر محمد اسماعيل همداني گلشني از سوي رئيس جمهور به عنوان اشخاص حقيقي عضو هيئت امناي صندوق نوآوري و شكوفايي معرفي شدند.

صندوق نوآوري و شكوفايي كه اساسنامه آن در ارديبهشت سال جاري به تاييد شوراي نگهبان رسيده بود، به استناد ماده 5 قانون حمايت از شركت‌ها و موسسات دانش بنيان و تجاري سازي نوآوري و اختراعات، تشكيل شده است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.