کارشناس سياسي گفت: مردم سوريه مي‌دانند با برکناري بشار اسد صهيونيست‌ها بر آنان غالب مي‌شوند و هزينه چنين تحولي را ملت سوريه بايد پرداخت کنند.

افروز رجائي‌فر کارشناس سياسي و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران ، در ارتباط با بحران اخير در کشور اسلامي سوريه اظهار داشت: حمايت غرب از گروهي از معترضين و اعمال توطئه‌هاي مختلف که سعي در براندازي حکومت مشروع و قانوني بشار اسد را دارند يک فضاي منفي و نا امني را براي مردم سوريه ايجاد کرده است.

وي در ادامه با اشاره به سير تاريخي پيمان دوستي بين ايران و سوريه افزود: ايران بعد از انقلاب اسلامي و درگيري در جنگ تحميلي از حمايت‌هاي همه جانبه حكومت سوريه برخوردار بوده و اين در حالي است که اکثريت کشورهاي عرب هم پيمان رژيم بعثي عراق به حساب مي‌آمدند.

اين استاد دانشگاه نقش سوريه رادر سياست هاي خارجي ايران مهم دانست و ياد آور شد: تنها کشوري که در زمان جنگ تحميلي به گفتمان انقلاب اسلامي نزديک و  يک حامي براي ايران در منطقه به حساب مي‌آمد سوريه بود.

رجايي فرد حمايت هاي ايران از سوريه رادر اين شرايط طبيعي دانست و بيان داشت: با توجه به بيانات شيخ حسن نصرالله در ارتباط با حمايت سوريه از مقاومت، مي‌توان به اين نکته پي برد که نگراني ايران براي کشور سوريه براي حفظ امنيت در منطقه کاملا منطقي و به جا است.

اين کارشناس سياسي به انجام اصلاحات داخلي سوريه از سوي بشار اسد اشاره و تاکيد داشت: اصلاحات براي به انجام رساندن مطالبات سياسي- اجتماعي ملت سوريه قولي است که رئيس جمهوري اين کشور به مردم خود داده و بايد براي تحقق آن علي رغم بحران سازي هاي غرب در كشور سوريه ،تلاش لازم را داشته باشد.

رجايي فر ادامه داد: مردم سوريه بايد به اين مسئله توجه لازم را داشته باشند که با برکناري بشار اسد غلام حلقه به گوش رژيم پوشالي صهيونيستي مي‌شوند و هزينه چنين تحولي را ملت سوريه بايد پرداخت کنند و نمي‌توانند در صورت به قدرت رسيدن شخص ديگر در حکومت که سر کرده آمريکا باشد روياي پيشرفت مادي- معنوي را  در سر بپرورانند.

وي  تحقق شرايط مطلوب و آرماني در حکومت کنوني سوريه را توسط بشار اسد اين گونه عنوان کرد: به انجام رساندن مطالبات مردم، انجام اصلاحات سياسي و کنترل معترضين سوري از عواملي است که سوريه را به سمت آرامش سوق مي‌دهد.

رجايي فر اضافه كرد: مقابله با ارتش به اصطلاح آزاد سوريه كه خارج از  اين كشور  اداره مي‌شود از ديگر راه هاي ممكن براي رسيدن به شرايط مطلوب و آرماني در سوريه است. 

اين استاد دانشگاه در ادامه سرکوب حکومت مشروع و قانوني بشار اسد را عنصر مطلوب دشمن عنوان کرد و افزود: غرب با عملياتي كردن طرح هاي اتحاديه عرب و کوفي عنان به دنبال تحقق تحولات مورد نظر خود در سوريه و منطقه است و بايد گفت که در صورت تغييرات احتمالي در حكومت سوريه خطري  متوجه ايران نمي شود.

رجايي فر تاکيد کرد: ايمان و صداقت وتعهد نسبت به ابعاد مکتبي- نظامي حکومت اسلامي ايران قوي ترين پشتوانه و بهترين حاشيه امن ايران به حساب مي آيد.

وي با بيان اينکه نگاه اعتقادي به مسائل مختلف در کنار تحليل هاي سياسي بايد منعکس شود تصريح کرد: يکي از نقاط اساسي داشتن ايمان قلبي و نقطه مقابل اين مسئله به عنوان نقطه ضعف ما محسوب مي‌شود و بايد به اين مسئله توجه كرد كه در تحليل مسائل سياسي- اجتماعي صرفا نبايد يک نگاه آکادميک غربي و اطلاعاتي داشته باشيم.

اين كارشناس سياسي خاطر نشان کرد: با شناسايي نقاط ضعف دشمن قطعا مي‌توانيم در منازعه هاي مختلف پيروز شويم.

انتهاي پام/پ3
برچسب ها: رجائی فر ، دانشگاه ، حکومت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار