حمید رضا حاجی ‌بابایی در سال 1338 در همدان متولد شد وی نمایندگی مردم همدان درمجلس شورای اسلامی در ادوار پنجم، ششم، هفتم و هشتم را بر عهده داشته و در حال حاضر وزير آموزش و پرورش كشور است.

به گزارش خبرنگار سياسي  باشگاه خبرنگاران، حمید رضا حاجی ‌بابایی در سال 1338 در همدان متولد شد وی نمایندگی مردم همدان درمجلس شورای اسلامی در ادوار پنجم، ششم، هفتم و هشتم را بر عهده داشته و طی دوره‌های هفتم وهشتم عضویت در هیات رئیسه مجلس را تجربه کرده و در حال حاضر وزير آوزش و پرورش كشور است.

*سوابق تحصیلی

1.دیپلم تجربی از دبیرستان شریعتی همدان-1356
 2.فوق دیپلم‌تجربی (دبیری) از دانشسرای راهنمایی تحصیلی همدان-1358
 3.لیسانس دبیری الهیات و معارف اسلامی از دانشگاه تهران-1367
 4.فوق لیسانس الهیات و معارف اسلامی از دانشگاه آزاد اسلامی کرج-1372
 5.دکترای الهیات و معارف ازدانشگاه آزاد اسلامی تهران-1377

*سوابق اجرایی

1.نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در دوره های پنجم،ششم،هفتم و هشتم
2.عضویت در هیئت رئیسه مجلس در چهار دوره قبل(1375تا1388)
3.رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس
4.در کارنامه پارلمانی حاجی بابایی عضویت در کمیسیون های تلفیق، اصل نود،محاسبات و بودجه و امنیت ملی و سیاست خارجی به چشم می خورد.


                                             *وزارت

محمود احمدی‌نژاد در آبان ماه 1388 حاجی بابایی را برای تصدی وزارت آموزش و پرورش در دولت دهم به مجلس هشتم معرفی کرد.


*نمايندگان هواي همکار خود را داشتند

هيچ يک ازبهارستاني ها در مخالفت با حاجي بابايي سخني نگفتند و وي برنامه هايش را ارائه کرد.

حاجی‌بابایی از همان ابتدای ورود روي ساختار آموزش و پرورش انگشت گذاشت و اقدامات متعددی را انجام داد که حرف و حدیث‌های مختلفی را هم به همراه داشته است.

وي درباره انتخاب افراد مختلف در آموزش و پرورش كشور گفته است:سعی کردم آدم‌هایی را انتخاب کنیم که هم اهل فکر و هم مدیریت باشند.

حاجي بابايي با بيان اينكه آموزش و پرورش اسناد فرادستي دارد كه بايد در چارچوب آنها برنامه ريزي شود گفت: اصل و اساس برنامه آموزش و پرورش براساس احكام نوراني اسلام، رهنمودهاي حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري؛ قانون اساسي جمهوري اسلامي؛ سند چشم انداز بيست ساله؛ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه؛ مصوبات مجلس شوراي اسلامي؛ قانون مديريت خدمات كشوري و قانون اهداف و وظايف آموزش و پرورش است.
   
حاجي بابايي درباره راهبردها و سياست هاي اجراي برنامه هاي كلان مورد نظر خود گفت: تقويت و تعميق باورهاي ديني و هويت ملي؛ تحول در نظام آموزش و پرورش؛ با هدف ارتقاي كيفي آن براساس نيازها و اولويت هاي كشور در سه حوزه دانش، مهارت و تربيت با توجه به سياست هاي كلي برنامه پنجم توسعه و با رويكرد گفتمان پيشرفت و عدالت براي تدوين الگوي توسعه ايراني اسلامي از سوي رهبر معظم انقلاب؛ اصلاح نظام جذب؛ نگهداشت و توسعه منابع انساني و توسعه عدالت در نظام آموزش و پرورش از مهمترين راهبردهاي مورد نظر من است.

برنامه هاي حاجي بابايي با موافقت ساير همکارانش روبه رو شو و وي  با کسب 217رای موافق، 33رای مخالف و 13رای ممتنع از بهارستان به پاستوري ها پيوست.

از روزی که حمیدرضا حاجی‌بابایی به عنوان وزیر به دستگاه تعلیم و تربیت کشور وارد شد یعنی از 24 آبان 1388 تا امروز بیش از دو سال می‌گذرد و در این روزها، آموزش و پرورش مسیر پر پیچ و خمی را طی کرده است.

 انتهاي پيام/پ3
برچسب ها: وزیر ، مجلس ، حاجی بابایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار