دانشگاه شهيد بهشتي با امکانات آموزشي و پژوهشي مناسب و با ارائه شيوه هاي نوين آموزشي، تربيت نيروهاي متخصص جوان کشور را بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، دانشگاه شهيد بهشتي، با دارا بودن امکانات آموزشي و پژوهشي مناسب و تربيت نيروهاي متخصص و دارا بودن اساتيد مجرب و سابقه اي درخشان برگ زريني از افتخارات بي شمار در دانشگاه ايران به شمار مي رود.

تاسيس دانشگاه شهيد بهشتي

دانشگاه شهيد بهشتي در بهمن ماه سال 1338 با نام دانشگاه ملي ايران تاسيس شد. اساسنامه دانشگاه در نهصد و نود و هشتمین جلسه شوراي فرهنگ وقت به تصويب رسيد و عليرغم افتتاح رسمي در اسفند ماه 1338، پذيرش دانشجو در مهر ماه 1339 و توسط دانشکده هاي معماري و شهر سازي و علوم بانکداري که اولين دانشکده هاي دانشگاه بودند انجام شد.

از زمان تاسيس فعاليت هاي علمي، آموزشي و پژوهشي دانشگاه تا انقلاب فرهنگي با نام (دانشگاه ملي ايران) پي گيري مي شد در خرداد ماه سال 62 ستاد انقلاب فرهنگي وقت با تغيير نام دانشگاه از (ملي ايران) به (شهيد بهشتي) موافقت کرد.

در سال 64 براساس مصوبه دولت جمهوري اسلامي ايران مبني بر تاسيس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي، مراکز درماني و دانشکده هاي پزشکي و پيرا پزشکي و  با نام دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي فعاليت خود را آغاز کردند.

اکنون با گذشت قريب به 48 سال فعاليت مستمر علمي، آموزشي و پژوهشي، پرديس دانشگاهي شهيد بهشتي با داشتن حدود 75 هکتار فضاي آموزشي کمک آموزشي و طبيعي در بهترين منطقه شمال غربي تهران يعني ولنجک( درکه) اوين قرار گرفته است.

امکانات آموزشي دانشگاه

دانشگاه شهيد بهشتي با امکانات آموزشي و پژوهشي مناسب و با ارائه شيوه هاي نوين آموزشي، تربيت نيروهاي متخصص جوان کشور را بر عهده دارد.

اين دانشگاه داراي کادر مجرب و متخصص متشکل از 575 عضو هيات علمي است.

*دانشکده هاي دانشگاه شهيد بهشتي

دانشکده ادبيات و علوم انساني

دانشکده تربيت بدني و علوم ورزشي

دانشکده حقوق

دانشکده علوم

دانشکده علوم زيستي

دانشکده علوم اقتصادي و سياسي

دانشکده تربيت و روانشناسي

دانشکده علوم رياضي

دانشکده علوم زميني

دانشکده مديريت و حسابداري

دانشکده معماري و شهر سازي

دانشکده مهندسي انرژي و فناوري هاي نوين

دانشکده مهندسي برق و کامپيوتر

دانشکده مهندسي هسته اي

دانشکده الهيات و اديان

*پژوهشکده ها

پژوهشکده ليزر و پلاسما

پژوهشکده خانواده

پژوهشکده علوم محيطي

پژوهشکده گياهان و مواد اوليه

پژوهشکده اعجاز قرآن دارويي

علاوه بر دانشکده هاي دانشگاه و پژوهشگاه هاي فوق، به طور مستمر در زمينه هاي پژوهشي خاص فعاليت کرده و دانشجويان مقاطع تحصيلات تکميلي را نيز جذب و آموزش مي دهد و مرکز اسناد و تحقيقات معماري، مرکز تحقيقات شيميايي،‌مرکز رشد و واحدهاي فناوري، دفتر کار آفريني، دفتر ارتباطات با صنعت و همچنين قطب هاي علمي جغرافيا، کاتاليست، مطالعه خاورميانه و جهاني شدن، ليزر، فوتونيک با گرايش، تاريخ و ادبيات فارسي، خانواده، برنامه ريزي شهري و طراحي شهري، رياضيات گسسته و کاربردهاي آن، کرسي حقوق بشر صلح و دموکراسي يونسکو و نيز مرکز سنجش از دور GIS و مرکز ايران شناسي از ديگر مراکز و واحدهاي تخصصي اي هستند که در زمينه هاي مورد علاقه خود به طور گسترده فعاليت مي کنند.

تربيت بيش از 50000 دانش آموخته در مقاطع مختلف تحصيلي تقديم 130 شهيد بزرگوار در طول ساليان دفاع مقدس، برگزاري ده ها کنگره، کنفرانس، سمينار و همايش علمي بين المللي منطقه اي و کشوري، برگزاري اولين جشنواره فرهنگ ملل، معرفي ده ها استاد، پژوهشگر، مدير پژوهشي مخترع و مکتشف نمونه در سطح کشور، ابتکار برگزاري جشن هاي ازدواج دانشجويي، اعطاي دکتراي افتخاري به مرحوم استاد بيرشک و ... برگ هاي زريني از افتخارات بي شمار دانشگاه شهيد بهشتي است./ پ2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۶ تير ۱۳۹۱
قبلا فكر مي كنم ديده بودم به اميد خدا همين جا قبول شوي
آخرین اخبار