سازمانهاي جاسوسي غربي و عربي براي ترور نخبگان و متخصصان سوري هسته‌هاي ويژه تشکيل داده‌اند و از ماه ژانويه گذشته به کشتن نخبگان سوري اقدام کرده‌اند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از هفته نامه المنار؛ تاکنون شمار زيادي از نخبگان علمي و دانشگاهي سوري که در زمينه هاي مختلف تخصص دارند هدف حمله اين گروهها قرار گرفته‌اند.

اين هفته نامه  افزود: تعداد زيادي از هسته‌هاي جاسوسي در سوريه فعاليت مي کنند و در برخي مناطق مرزي در داخل خاک اين کشور براي خود مقرهايي ايجاد کرده‌اند و عمليات خود را مديريت مي کنند و عوامل خود را براي اجراي طرحهايي که با هدف حمله به مکانهاي مهم راهبردي در سوريه تهيه مي شود اعزام مي کنند.

ترور مسئولان نظامي و سياسي، کارشناسان برنامه هاي توسعه در زمينه هاي مختلف اقتصادي و نظامي، زيست محيطي و بهداشتي از جمله حملات هسته هاي تروريستي است.

سازمانهاي جاسوسي کشورهاي توطئه‌گر از موفقيت طرحهاي توسعه در سوريه نگران هستند و آن را خطر راهبردي مي دانند که بايد به سرعت براي آن چاره انديشي شود.

برخي منابع آگاه فاش کردند مداخله اطلاعاتي کشورهاي مخالف ملت سوريه فقط به ترور مستقيم محدود نمي‌شود بلکه گروه هايي بر خريد تجارب خرابکارانه از برخي گروه ها در کشورهاي همسايه سوريه نظارت مي کنند.
 
به عنوان مثال برخي سازمانهاي جاسوسي و مشخصا سازمانهاي جاسوسي در کشورهاي عرب خليج فارس در لبنان از گروه هاي اسلامگراي تندرو نيرو جذب مي کنند و مي کوشند رهبران اين گروه ها را با پول تطميع کنند تا در مقابل عناصر تروريستي آموزش ديده را براي اجراي  عمليات انتحاري و نبرد چريکي در داخل سوريه اعزام کنند.

روز گذشته يک متخصص کودکان در ادلب ترور شد.چند روز پيش نيز مغز موشکي سوريه هدف حمله تروريست ها قرار گرفت و کشته شد.
برچسب ها: سوریه ، غرب ، عربی ، جاسوسی ، نخبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار