توماس دانيلون مشاور امنيت ملي آمريکا روز سه شنبه با هو جينتائو رئيس جمهور چين، ديدار کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه؛  پس از آنکه وتوي قطعنامه ضد سوري شوراي امنيت سازمان ملل توسط پکن خشم واشنگتن را برانگيخت، توماس دانيلون مشاور امنيت ملي آمريکا امروز با هو جينتائو رئيس جمهور چين، ديدار کرد.

دانيلون که نخستين مشاور امنيت ملي آمريکا است که در هشت سال گذشته به پکن سفر مي کند، همچنين با داي بينگو مشاور دولتي چين گفتگو کرد.

داي در آغاز ديدار با دانيلون اعلام کرد: «سفر شما اين بار با توجه به زمان آن، شرايط و ماموريتي که داريد، بسيار خاص و مهم است».  دانيلون که همچنين به ژاپن سفر خواهد کرد، اعلام کرد در چارچوب «گفتگو و تعامل تنگاتنگ» پکن و واشنگتن، از سوي باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا به چين اعزام شده است.

هفته گذشته، چين به همراه روسيه قطعنامه اي را در شوراي امنيت سازمان ملل بر ضد سوريه وتو کردند.اين قطعنامه مورد حمايت آمريکا، انگليس و برخي ديگر از کشورها بود.

ادعاهاي ارضي چين در خصوص مالکيت جزاير درياي چين جنوبي و درياي چين شرقي که کشورهاي با روابط اقتصادي و امنيتي نزديک به آمريکا نيز مدعي مالکيت آنها هستند، همچنين مناسبات پکن و واشنگتن را تحت الشعاع قرار داده است.
برچسب ها: آمریکا ، چین ، امنیت ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار