مدیرعامل شرکت سیم و کابل ابهر (بزرگترین شرکت تولیدکننده سیم و کابل ایران)، از صادرات محصولات این شرکت به پنج کشور منطقه خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) مهندس "علیرضا کلاهی" در جریان بازدید خبرنگاران از این شرکت، گفت: 95 درصد مواد اولیه برای تولید محصولات این شرکت داخلی است.

وی افزود: این شرکت با هدف بی نیاز کردن کشور از واردات سیم و کابل در حال فعالیت است.
وی با بیان اینکه این شرکت در سال گذشته به عنوان واحد نمونه صنعتی استان انتخاب شده است، ادامه داد: خوشبختانه این شرکت توانسته است در مدت کوتاهی به بزرگترین تولید کننده سیم و کابل در کشور تبدیل شود.

وی از جمله محصولات این شرکت در حوزه وزارت نیرو به کابل های توزیع و فوق توزیع و انتقال نیرو و کابل های خودنگهدار برای توزیع نیرو و کابل 230 کیلوولت برای مدارهای انتقال شهری در تهران و اصفهان اشاره کرد.

وی در خصوص سهم این شرکت در بازار گفت: از جمله محصولات این شرکت کابل های فشار قوی و متوسط و ضعیف و کابل های مخابراتی و هوایی و ساختمانی و ضد آتش است که سهم این شرکت در بازار در کابل های فشار قوی 80 درصد، کابل 230 کیلوولت 100 درصد، کابل های 63 تا 132 کیلوولت 70 درصد و در بخش نفت و گاز بالای 50 درصد و در بخش حمل و نقل و مترو و کابل های ضد حریق تا 70 درصد است.

وی اظهار داشت: این شرکت همچنین كابل هاي نسوز هالوژن فري كه مصرف عمده آنها بيشتر در متروي تهران و حومه است و كابل هایي با روكش سرب براي مصارف صنعت نفت و نيز كابل هاي ويژه 132 كيلوولت كه جهت توزيع برق مشهد بكار مي رود را تاکنون تولید کرده است.

وی با بیان اینکه شرکت سیم و کابل ابهر یازدهمین شرکت تولید کننده کننده کابل های 230 کیلوولت در جهان است، گفت: این شرکت به عربستان، عمان، ارمنستان، ترکمنستان و سوریه کابل صادر می کند./س
برچسب ها: کابل ، برق ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار