معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت : یکصد گروه اطلاع رسانی پزشک خانواده به مطب های تخصصی ، فوق تخصصی و فلوشیپ در استان اعزام شدند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، معاون درمان دانشگاه گفت : کارشناسان اعزامی با اطلاع رسانی مناسب سعی کردند ضمن توجیه و توضیح برنامه پزشک خانواده ، با متخصصان و فوق تخصص ها رایزنی لازم را برای عقد قرارداد و شرکت در این برنامه داشته باشند.

دکتر افشین امینی افزود : ارایه خدمات سطح 2 و 3 پزشک خانواده توسط متخصص و فوق تخصص انجام می شود و همچنین خدمات بیمارستانی را شامل می گردد که زیر نظر معاونت درمان است .

قائم مقام اداره نظارت و ارزشیابی موسسات درمانی دانشگاه نیز گفت : تعداد 50 نفر از کارشناسان دانشگاه طی 2 روز در 714 مطب تخصصی ، فوق تخصصی و فلوشیپ در شیراز حاضر شدند و با توزیع بسته هایی این پزشکان را با چگونگی اجرای پزشک خانواده آشنا کردند.

بابک بهزادی افزود : تمامی 714 مطب متخصص ، فوق تخخصص و فلوشیپ در شیراز توسط این کارشناسان مورد بازدید قرار گرفت که اطلاعات لازم به 501 نفر از آنها ارایه شد.

وی اظهار داشت : مطب های دیگر هم در آینده ای نزدیک مجدداً بازدید و اطلاع رسانی قرار می گیرند.

بهزادی بیان کرد : بسته هایی حاوی نامه ای با امضاهای رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، مدیر کل بیمه خدمات درمانی فارس و مدیر درمان تامین اجتماعی استان فارس ، دستور العمل 02 ، آخرین تعرفه دولتی و خصوصی ، لوح فشرده شامل فلوچارت شیوه ارجاعات و فرآیندهای مربوطه ، لیست پزشکان متخصص ، فوق تخصص و فلوشیپ و لیست درمانگاه هایی که اورژانس فعال پزشک خانواده به پزشکان ارایه شد .

وی گفت : کارشناسان سعی کرده اند با حضور در مطب ها اطلاعات لازم در مورد پزشک خانواده را ارایه دهند و ابهامات موجود را رفع کنند .

بهزادی افزود: 10 درصد از این پزشکان پس از توضیحات کارشناسان برای شرکت در برنامه راغب شده اند، 55 درصد آنها نظر موافق خود را با برنامه پزشک خانواده اعلام کرده اند و مابقی نیز بیان داشته اند که در حال جمع آوری اطلاعات هستند.

وی گفت : پرداخت مطالبات بیمه ای بزرگترین نگرانی متخصصان ، فوق تخصص ها و فلوشیپ ها در این بازدیدها در مورد بود که کارشناسان با ارایه اطلاعات لازم این نگرانی را رفع کردند.

بهزادی با اشاره به اینکه قائم مقام معاونت درمان دانشگاه ، مدیریت اجرایی برنامه پزشک خانواده در سطوح 2 و 3 را برعهده دارد ، گفت: همزمان با اجرای این بازدیدها توسط اداره نظارت و ارزشیابی موسسات درمانی دانشگاه، این طرح در مراکز رادیولوژی و آزمایشگاهی نیز اجرا شد.
برچسب ها: اطلاع ، پزشک ، خانواده ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.