مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه از آمادگی کامل این سازمان برای صدور کارت ملی هوشمند در آینده ای نزدیک خبر داد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه
احد جودی، از کارت ملی هوشمند به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک یاد کرد و ابراز داشت: سازمان ثبت احوال کشور در نظر دارد طی یک طرح برنامه ریزی شده، کارت های ملی هوشمند را جایگزین کارت های ملی فعلی کند.

وی در ادامه از آمادگی کامل اداره کل ثبت احوال استان کرمانشاه برای عملیاتی کردن صدور کارتهای ملی هوشمندخبر داد و اذعان داشت: پیش بینی می شود تا ابتدای سال آینده همه استان ها نسبت به عملیاتی کردن صدور این کارت ها اقدام کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت: تاکنون حدود 50 درصد اسناد استان آرشیو شدهو پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال جاری در استان به 80 درصد برسد.

جودی از کارت ملی هوشمند به عنوان مقدمه ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی یاد کرد که می تواند موجب توزیع عادلانه فرصت ها و کاهش بسیاری از هزینه های دولت شود.

وی در خصوص هدف اصلی پیاده سازی طرح کارت ملی هوشمند، اذعان داشت: در صورت اجرای این طرح شرایطی فراهم می شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شوند که این موضوع در جای خود می تواند موجب بهبود سطح کیفی زندگی مردم و بالا رفتن سطح رضایت مردم شود.

جودی در مورد اصلی ترین کاربرد های کارت ملی هوشمند نیزگفت: اولین و مهمترین کاربرد این کارت شناسایی دقیق افراد است، چرا که شناسایی الکترونیکی موجب کاهش تقلب ها در شناسایی می شود.

مدیر کل ثبت احوال استان کرمانشاه تصدیق هویت افراد و برخورداری از امضای دیجیتال را از دیگر کاربردهای کارت های ملی هوشمند دانست و اظهار داشت: در صورت استفاده از این کارت ها صاحب کارت می تواند اسناد الکترونیکی را در فضای دیجیتال امضا کند./س




برچسب ها: کارت ، ملی ، هوشمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.