مدیر عامل پالایشگاه آناهیتا گفت :پالایشگاه آناهیتا تا سه سال دیگر به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه
علی جمشیدی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته در ماه های اخیر اظهارداشت: تا پایان تابستان نتایج نهایی مذاکرات مشخص می شود و طرح با سرعت بیشتری اجرایی خواهد شد.
وی میزان پیشرفت کنونی طرح را حدود سه درصد عنوان کرد و یاد آورشد: اعتبار پیش بینی شده برای اتمام پالایشگاه آناهیتا سه میلیارد یورو برآورد شده است.

به گفته این مقام مسئول، در حال حاضر دوطرح فنس کشی و آبرسانی دوره ساخت، در پروژه در حال اجراست و پیگیری قراردادهای طراحی پایه نیز در دستور کار قرار دارد.
جمشیدی در خصوص پیشینه پروژه آناهیتا افزود: این طرح با ظرفیت 150 هزار بشکه از مصوبات سفر اول هیئت دولت بود که در زمینی به مساحت 517 هکتار کلنگ خورد، اما در حال حاضر به دلیل عدم تامین اعتبار با رکود مواجه است.
مدیرعامل پالایشگاه آناهیتا، گاز مایع، بنزین، نفت سفید، گازوئیل، سوخت مازوت، آسفالت و گوگرد را از جمله فرآورده های  حاصل از فعالیت پالایشگاه آناهیتا برشمرد و گفت: کیفیت این محصولات قابل مقایسه با تولیدات پالایشگاه فعلی نیست.
وی افزود: در حال حاضر تامین اعتبار مهمترین مشکلی است که پروژه با آن مواجه می باشد و شرکت شستا به عنوان سهام دار عمده به تعهدات خود عمل نمی کند و علی رغم مذاکرات صورت گرفته موافقت رسمی خود را برای تامین اعتبار اعلام نکرده است.
جمشیدی خاطرنشان کرد:شرکت پالایش و پخش فراوردهای نفتی که قرار بود 20 درصد سهام را تامیین کند 26 درصد و سازمان بازنشستگی کشور نیز به جای 25 درصد 34 درصد اعتبار را تامین کرده اند.
به گفته این مقام مسئول جایگزینی یک سهام دار دیگر به جای شرکت شستا که از عهده تامین منابع بر نمی آید در دستور کار قرار دارد.
وی تعیین بانک عامل را از دیگر مشکلات پروژه دانست و اظهار داشت: برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و عقد قرار داد با شرکتهای فاینانسور، به یک بانک عامل نیاز داریم که وزیر نفت در حال رایزنی برای این مهم است.
مدیرعامل شرکت پالایشگاه آناهیتا با انتقاد از عدم همکاری مدیران استانی برای پیگیری امور طرح، گفت: امور اراضی مجوز تمدید زمین را یکسالی است به تعبیق انداخته و در خصوص امور مختلفی با دادسرای استان درگیر هستیم./س



برچسب ها: پالایشگاه ، آناهیتا ، سه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.