45 دقيقه مي‌تواند فاصله خوبي بين افطار تا شام باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبررنگاران اراک اين الگوي غذايي و فاصله‌اي که بين خوردن خوراکي‌هاي مختلف ذکر شد، مي‌تواند بهترين و سالم‌ترين الگو براي صرف افطار و شام باشد.

بعضي‌ها مي‌گويند که مصرف غذاهاي پروتئيني مي‌تواند مدت زمان بيشتري ما را سير نگه دارد و به همين خاطر خوردن آن را هنگام سحر توصيه مي‌کنند. نظر شما چيست؟

اين، توصيه غلطي است! اتفاقا ما پيشنهاد مي‌کنيم که در ماه رمضان، قسمت اصلي مصرف مواد پروتئيني و به خصوص گوشت در فاصله افطار تا شام باشد و مواد پروتئيني و گوشتي هنگام سحر مصرف نشود.

چون متابوليسم اين مواد نياز به دفع آب از بدن دارد و بنابراين کسي که در وعده سحري غذاي گوشتي‌ زياد يا مواد پرپروتئين مصرف مي‌کند، در فاصله کوتاهي بعد از سحر و در ميانه روز به شدت احساس تشنگي خواهد کرد.

پس افراد بايد در وعده سحري از چه خوراکي‌هايي استفاده کنند؟

بهتر است سهم اصلي چربي مصرفي روزانه هر فرد، در وعده سحري او گنجانده شود. يعني اگر افراد مي‌خواهند برنج بخورند، کمي روغن (بر حسب نيازشان) به برنج اضافه کنند و غذاهايي که مي‌توانند يک مقدار چرب‌تر و با پروتئين کمتري باشند را بخورند.

چرا مصرف چربي‌ها براي وعده سحر توصيه مي‌شود؟

چون چربي‌ها جزو آخرين موادي هستند که معده را ترک مي‌کنند و ميزان انرژي آنها نسبت به پروتئين و کربوهيدرات بيشتر است بنابراين مي‌توانند براي مدت بيشتري احساس سيري را در فرد روزه‌دار تداوم ببخشند. پس، خوب است که غذاي سحري مانند وعده ناهار و البته با پروتئين کمتري همراه باشد./س

برچسب ها: افطار ، شام ، فاصله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.