مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: اصول قهرمانی، اخلاق‌مداری و حفظ ارزش‌های اخلاقی بعد از رسیدن به موفقیت است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، علی ملااحمدی در مراسم تجلیل از قهرمان نوجوان ارومیه‌ای که با حضور مسئولان هیئت وزنه‌برداری استان در محل اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، با تاکید بر اخلاق حرفه‌ای در قهرمانان اظهار داشت: اخلاق در ورزش به گونه‌ای اخلاق حرفه‌ای است و ورزشکاری که به مرحله قهرمانی می‌رسد باید بتواند در ادامه قهرمانی با رعایت اخلاق حرفه‌ای قهرمانی را زینت دهد.

وی با بیان اینکه اخلاق حرفه‌ای در ورزش باید در اولویت کار قهرمانان و مدال‌آوران باشد، افزود: اخلاق ورزشی به واسطه روح ورزشکاری قهرمانان به اجتماع نیز منتقل می‌شود و در عرصه فعالیت‌های اجتماعی هم نوعی فداکاری و امتیاز دادن به دیگران شناخته می‌شود.

ملااحمدی با بیان اینکه ‌برای یک ورزشکار خوب و حرفه‌ای اخلاق و ورزش جوانمردانه اهمیت زیادی دارد، گفت: ورزشکار حرفه‌ای باید اخلاق را توام با ورزش حرفه‌ای در زندگی خود قرار دهد، زیرا ورزشکار واقعی نباید غرور داشته باشد چرا که عواقب آن جز شکست چیزی دیگری نیست.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی حمایت همه جانبه خود را از وزنه‌بردار نوجوان ارومیه و سرمربی او و نیز برنامه‌های هیئت وزنه‌برداری استان اعلام کرد و ادامه داد: از این پس میری به عنوان یکی از قهرمانان شایسته و مورد حمایت ما و مسئولان بوده و باید با تلاش و پشتکار روزافزون به قهرمانی آسیا و در سطح جهان و حتی المپیک 2016 در کشور برزیل نائل شود.

وی با تاکید بر استعدادیابی در رشته وزنه‌برداری ادامه داد: هیئت وزنه‌برداری استان در این زمینه باید از مربیان استعدادیاب برای کشف نخبه‌های ورزشی و مستعدها استفاده کند تا شاهد ظهور و بروز ورزشکاران بااستعداد در رشته وزنه‌برداری باشیم.

در پایان این مراسم از علی میری قهرمان وزنه‌برداری 17 ساله استان و فردین هوشدار سرمربی او با اهدا لوح و جوایز نقدی قدردانی شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.