اولين جلسه اعضاي كانون هماهنگي دانش و صنعت سيب كشور در محل معاونت علمي و فن‌آوري رياست جمهوري وبا حضور كارشناسان معاونت و دكتر ولدان مديركل دفتر تجاري سازي سازمان تحقيقات برگزار گرديد وآئين‌نامه داخلي اجرائي كانون سيب كشور مورد تصويب قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه،

مركز تحقيقات كشاورزي ومنابع طبيعي آذربايجان غربي در اين جلسه دكتر سكوتي رياست كانون هماهنگي دانش و صنعت سيب كشور ضمن خوش‌آمدگويي به اعضاي حاضر در جلسه در رابطه با اهميت صنعت سيب كشور گفت: اهداف كانون ايجاد ارتباط بين دانش ، صنعت و تحقيق است.

وي افزود: اين ارتباط در راستاي افزايش توليد و بهره‌وري بيشتر و تلاش براي تكميل حلقه هاي نوآوري در زمينه‌سازي براي انتخاب فن‌آوري و شناخت و اولويت‌بندي چالش‌ها و ايجاد هماهنگي بين نهاد‌ه‌هاي علمي و فن‌آوري و نهادهاي توليد و توزيع مي باشد.

سكوتي از طراحي و راه‌اندازي سايت كانون در شبكه اينترنت و طراحي لگو و سربرگ كانون و نهايتاً روند اجراي برنامه تدوين نقشه راه سيب در توسعه و توليد سيب كشور سخنان مبسوطي ارائه دادند.

در ادامه اين نشست دكتر ولدان مديركل دفترتجاري سازي سازمان درخصوص اهميت كانون‌هاي دانش و صنعت در ايجاد حلقه‌هاي حل مشكلات وذكر اين نكته كه هر صنعت توليدي در ابتدا به ساكن و در توليد مطلوب فعلي حداقل سه مشكل علمي دارد با عناوين:كاهش قيمت با حفظ كيفيت.افزايش كيفيت با حفظ قيمت و كاهش زمان توليد سخناني را عنوان نمودند.

مدير دفتر تجاري سازي سازمان تصريح كرد:درواقع اهداف كانون در اين روند بررسي مسائل (اقتصاد و بازرگاني- آموزش و پژوهش- توليد) خواهد بود كه براي حل اين موارد لازم است كارگروههاي تخصصي تشكيل و در زمينه‌هاي آموزشي و پژوهشي ونقشه راه سيب تدوين شود و اين نقشه راه سرمشق برنامه‌ريزيها آتي قرار گيرد.

سپس دكتر سكوتي آئين‌نامه داخلي كانون را ماده به ماده قرائت و پس از رفع ايرادات و انجام اصلاحات و قرارگيري پيشنهادات اعضاي جلسه تكميل و مورد تصويب قرار گرفت.

در ادامه اين جلسه دبير كانون مهندس رازقي در رابطه با ايجاد امكان هم انديشي وانجمن هاي مجازي كه از امكانات نوين در ايجاد ارتباط با تمامي بخشهاي صنعت وپژوهش وتوليد مي باشد ودر سايت كانون فراهم گرديده توضيحاتي ارائه دادند كه با استقبال اعضا مواجه شد.

در پايان اين جلسه با ارائه پيشنهاداتي مبني بر توجه بيشتر به صنايع تبديلي در كنار توسعه باغات سيب برنامه‌ريزي براي تدوين حوزه ترويج و حوزه تجارت خارجي خاتمه يافت./س

برچسب ها: کشور ، سیب ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.