طرفداران رایانه این هفته در بزرگ ترین گردهمایی سالانه هکرها در لاس وگاس شرکت می کنند و این شانس را هم دارند که با رئیس آژانس امنیت ملی ایالات متحده به گفت و گو بنشینند. او اولین مقام بلند پایه ای است که تا کنون در این نشست شرکت می کند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،ژنرال کیت الکساندر، رئیس آژانس امنیت ملی که فرماندهی سایبری امریکا را هم عهده دارد، در این کنفرانس که «کنفرانس دفکون» نام گرفته، صحبت خواهد کرد و به این ترتیب او بلند پایه ترین مقام دولتی خواهد بود که در چنین گردهمایی شرکت می کند.

رویترز از قول جف موس، هکری که برای اولین بار این کنفرانس را 20 سال قبل راه انداخته، نوشت:« ما قصد داریم او را در کنفرانس نشان دهیم و او قصد دارد در این کنفرانس چرخی هم بزند.»

موس هم اکنون مشاور کمیته مشورتی وزارت امنیت داخلی امریکاست.


با این حال، موس می گوید که حضور الکساندر در بین جمعیت مختلف هکرهایی که در کنفرانس حاضر خواهند شد، مناقشه برانگیز است. وی افزود: «ممکن است بعضی افراد بگویند تو برای اینکه کسی را از آژانس امنیت ملی برای صحبت کردن به اینجا بیاوری، خیانت کرده ای.» او در عین حال معتقد است این مهم است که بلند پایه ترین شخص آژانس امنیت ملی در آنجا صحبت کند.

با این حال، ممکن است عجیب به نظر برسد که آژانس امنیت ملی از شرکت در این نشست به دنبال چه هدفی است، به خصوص که کیث الکساندر، فرمانده سایبری (امریکا) است و خودش نیز از طراحان قوانین حفاظت کشور از حملات سایبری که هرکدام از حاضران در این کنفرانس، ممکن است دست به چنین حمله ای بزنند.

خیلی از حرفه ای های امنیت رایانه ای، روزنامه نگاران، وکلا، کارمندان دولت، کراکرها، مجرمان سایبر، محققان امنیتی و هکرهایی که در قوانین مربوط به رایانه ذی نفع هستند، معماران رایانه و خیلی های دیگری که باهک کردن و هک شدن ارتباط دارند، با دستور کار و سیاست های خاص خودشان در این نشست شرکت خواهند کرد. نهادهای مختلف دولتی به طور متناوب از خیلی از این افراد خواسته اند که مهارت خودشان را در خدمت امنیت داخلی قرار دهند.

سازمان دهندگان این نشست پیش بینی می کنند که امسال 15 هزار هکر بیستمین سالگرد این نشست عمومی را جشن بگیرند. «دفکون» که در سال 1992 توسط دارک تا نجنت شروع به کار کرده، طولانی ترین و بزرگ ترین تجمع زیر زمینی هکرها در دنیا به حساب می آید.

هکرها برای تبادل اطلاعات درباره ابزارهای مبادله، اجتماعی کردن و رقابت در هک کردن به این نشست می آیند. در بین موضوعاتی که مورد بحث قرار خواهد گرفت، حمله به تلفن های همراه، گوگل تی وی و همچنین بحث های مختلفی هم درباره برنامه نویسی و نیز نظارت دولت مطرح خواهد شد.


برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید

برچسب ها: هکرها ، امریکا ، شبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار