طبق آمار و ارقام منتشر شده توسط کمپين جلوگيري از خشونت‌هاي مرتبط با حمل سلاح و شليک گلوله "برادي"، آمريکا سالانه به طور ميانگين با حدود 20 حادثه تيراندازي گسترده روبه‌رو است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، كارشناسان و تحليلگران مسائل آمريكا معتقدند تا زماني‌که رئيس جمهوري در آمريکا به قدرت نرسد که به مردم خدمت کرده و مشکلات مربوط به تحصيل ، اشتغال و مسکن را برطرف نکند و زندگي آبرومند و شرافتمندانه اي را براي مردم تامين نکند ،فرهنگ استفاده از سلاح در آمريکا پايان نخواهد يافت حتي اگر صدها قانون در ممنوعيت استفاده از تسليحات هم در کشور به تصويب برسند.

آمريکا به تغييرات مهمتر از آن نياز دارد. کشور آمريکا را شرکت هاي تسليحاتي اداره مي کنند. آمريکا در حال سقوط به سوي يک نظام ديکتاتوري است و مردم دنيا بايد بدانند آمريکايي ها هفتصد ميليون دلار براي جنگ هزينه مي‌کنند و تنها پانصد ميليون دلار به فعاليت هاي صلح آميز اختصاص مي دهند در صورتي‌که بايد برعکس باشد.

طبق آمار و ارقام منتشر شده توسط کمپين جلوگيري از خشونت‌هاي مرتبط با حمل سلاح و شليک گلوله "برادي"، آمريکا سالانه به طور ميانگين با حدود 20 حادثه تيراندازي گسترده روبه‌رو است.

در اين خصوص مروري بر وقايع چند سال اخير در ايالات متحده آمريكا به خوبي نشان دهنده رسوايي ها و بحرانهايي است كه در اين كشور وجود دارد .بحرانها و رسوايي هايي كه همچنان ادامه دارد .

حادثه تيراندازي در يک صحنه تئاتر در ايالت "کلرادو آمريکا" يکي از جديدترين موج خشونت‌هاي مرتبط با تيراندازي افراد مسلح در آمريکا بود که طي آن 12 نفر کشته و بيش از 50 نفر ديگر زخمي شدند و اين تنها يک نمونه از چندين نمونه خشونت‌هاي مرتبط با تيراندازي در آمريکا است.

کشتار در تئاتر کلرادو يکي از بدترين رخدادهاي به وقوع پيوسته در خاک آمريکا از زمان حادثه خشونت‌‌آميز در ويرجينيا در سال 2007 بود که در آن 32 نفر کشته شدند.دو سال بعد از آن در کشتار "فورت هود" تگزاس در حادثه تيراندازي 13 نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش رسالت، کمپين برادي اعلام کرده است که از سال 2005 تاکنون، خشونت‌هاي مرتبط با تيراندازي در آمريکا افزايش چشمگيري داشته است و طبق آمار اين کمپين که تحت شعار "قانون‌هاي مشهود مرتبط با سلاح زندگي افراد را نجات مي‌دهد" فعاليت مي‌کنند، حادثه تيراندازي در تئاتر کلرادو در واقع ششمين حادثه تيراندازي بوده که تنها در ظرف يک ماه ژوئيه به وقوع پيوسته است.

پيشتر، 17 نفر در حادثه تيراندازي "توسکالوسا" آلاباما پس از آن زخمي شدند که يک فرد مسلح در يک رستوران به سمت مردم آتش گشود. يک هفته قبل از آن نيز در يک حادثه تيراندازي 3 نفر در يک تورنمنت فوتبال در ايالت "دلاور" آمريکا کشته شدند و سه نفر ديگر نيز مجروح شدند.

اين گزارش مي افزايد در "شيکاگو"، "ايلينويز" که ميزان قتل و کشتار در ماه ژوئن 2012 در مقايسه با همين ماه در سال گذشته ميلادي 50 درصد افزايش داشته است، ظرف مدت 20 روز گذشته، تيراندازي‌ها در اين ايالات 4 کشته و دستکم 13 زخمي برجاي گذاشت و اين آمار و ارقام نشان مي‌دهد که تاکنون از اول سال 2012 تاکنون، اکثر افرادي که در کلانشهر واقع در ميانه غربي آمريکا کشته شدند، بيش از شمار نظاميان آمريکايي است که تاکنون در سال جاري ميلادي در افغانستان کشته شده‌اند.

اوايل ماه جاري ميلادي، دو فرد مسلح دستکم 61 گلوله در نيويورک تيراندازي کردند که تلفاتي برجاي نگذاشت اما به زخمي شدن 7 نفر از جمله چندين کودک منتهي شد و در همان حال روزنامه آمريکايي "وال استريت ژورنال" گزارش داد که پليس نيويورک 730 حادثه مرتبط با تيراندازي را تنها در سال جاري ميلادي ثبت کرده است که اين آمار 12 درصد بيش از همين دوره در سال 2011 است.

طبق آمار برادي، شمار کشتار در آمريکا که در سال 2012 در نتيجه تيراندازي‌هاي گسترده صورت گرفت به 50 نفر رسيد که اين آمار قبل از حادثه کشتار کلرادو است.

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید

برچسب ها: تیراندازی ، آمریکا ، خشونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار