بر اساس تصميم وزير جنگ رژيم صهيونيستي هشت روستاي فلسطيني در جنوب جبل الخليل ( جنوب کرانه باختري رود اردن) تخريب خواهند شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري البشير ؛ منابع صهيونيستي فاش ساختند اين تصميم با هدف ايجاد منطقه اي براي آموزش نظامي ارتش اسرائيل اتخاذ شده است و دادستاني کل نيز اين تصميم را با نام وزير جنگ به دادگاه عالي ارسال کرد تا مراحل قانوني را طي کند.

بر اساس تصميم اتخاذ شده، ساکنان اين هشت روستا براي اسکان به شهرک (يطا) و روستاهاي مجاور آن انتقال داده مي شوند.

دادستاني کل اسرائيل در اين باره گفت: « روستاييان از اين روستا انتقال داده مي شوند اما مي توانند در زمان هايي که ارتش دوره آموزشي ندارد ( اواخر هفته و تعطيلات اعياد يهودي) از مزارع کشاورزي و مراتع خود استفاده کنند».

ايهود باراک وزير جنگ اسرائيل با باقي ماندن چهار روستا در منطقه مذکور موافقت کرد با آنکه وجود اين چهار روستا مي تواند منطقه آموزشي ارتش را کوچک کند و مانع از آن شود که ارتش در دوره آموزشي از تير جنگي استفاده کند.

روستاهايي که بر اساس تصميم ايهود باراک تخريب مي شوند شامل روستاي مجاز، تبان، صفاي، فحيت، حلاوه، مرکز، جنبه و خروبه مي شود که در مجموع 1500 نفر جمعيت دارند اما چهار روستاي طوبا، مفکره، ساروره و مغاير که در مجموع 300 نفر جمعيت دارند در منطقه باقي خواهند ماند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار