مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران صنعت نفت را دارای بالاترین اولویت برای جذب سرمایه دانست و گفت: عرضه اوراق مشارکت صنعت نفت حتی با سود بیش از 25 درصد هم دارای توجیه اقتصادی است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، احمد قلعه بانی در حاشیه نشست مشترک با اعضای کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: کمیسیون انرژی مجلس در سال های گذشته به اکتشاف، تولید، توسعه بخش بالادست و سرمایه گذاری در نفت توجه ویژه داشته است.

قلعه بانی گفت: کمیسیون انرژی همچنین در بحث بودجه و تامین منابع ملی و اعتباری برای توسعه بخش بالادستی صنعت نفت کمک های مطلوبی به این صنعت کرده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت با مقایسه ترکیب جدید کمیسون انرژی مجلس نهم نسبت به دوره گذشته افزود: بر اساس درخواست کمیسیون انرژی مجلس نهم، گزارشی از عملکرد شرکت ملی نفت در برنامه چهارم، همچنین برنامه های این شرکت برای تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه و گزارشی از روند پروژه های در حال اجرا به اعضای کمیسیون ارائه می شود.

قلعه بانی احتمال تعیین سود بالاتر اوراق مشارکت نفتی برای تشویق بیشتر سرمایه گذاران، پاسخ داد: چنانچه بخش های سرمایه گذاری کشور اولویت بندی شود که در کدام بخش علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، بازده بیشتر و بازگشت سرمایه سریع تر خواهد بود، بخشی جز صنعت نفت و گاز کشور را نخواهید یافت.

معاون وزیر نفت تاکید کرد: سرمایه گذاری در بخش های صنعت نفت، از دیگر بخش های تولیدی کشور جذاب تر و دارای ارزش بیشتر برای سرمایه گذاران است.

قلعه بانی گفت: منابع زیرزمینی و ثروت خدادادی ملت ایران را باید استخراج و به اندوخته ای ماندگار برای مردم تبدیل کنیم که این تبدیل، آسایش مردم شریف ایران را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان این که عرضه اوراق مشارکت صنعت نفت حتی با سود بیش از 25 درصد هم دارای توجیه اقتصادی است، گفت: با رعایت شرایط دیگر بخش های اقتصادی کشور، مسئولان و قانون گذاران باید شرایطی ویژه را برای تامین منابع مالی صنعت نفت و گاز کشور ایجاد کنند.

معاون وزیر نفت گفت: با توجه به برخی محدودیت های ایجاد شده برای سرمایه گذاری شرکت های خارجی در ایران، بهترین روش این خواهد بود که نقدینگی پراکنده با ابزار اوراق مشارکت با پرداخت سود مناسب به سمت سرمایه گذاری در پروژه های نفت گاز هدایت شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: حتی سود تشویقی یک تا 2 درصد بیشتر اوراق مشارکت صنعت نفت می تواند انگیزه سرمایه گذاران را به فعالیت در پروژه های بزرگ نفت و گاز کشور بیشتر کند و در نتیجه مواهب آن علاوه بر سرمایه گذاران به دیگر آحاد ملت گسترش یابد.

قلعه بانی برخی تغییرات در مدیریت ها و شرکت های تابعه شرکت ملی نفت را طبیعی خواند و گفت: تغییرات مدیریتی امری طبیعی است و همیشه در شرکت های صنعتی و تولیدی تغییراتی صورت می گیرد./س


برچسب ها: سود ، اوراق ، مشارکت ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار