راشا تودي:

دولت آمريکا از تمامي مردم اين کشور جاسوسي مي‌کند

خبرنگار شبکه تلويزيوني راشاتودي گفت، دولت آمريکا عليه تمامي مردم اين کشور جاسوسي مي کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشا تودي، مارينا پورتنايا، خبرنگار اين شبکه طي گزارشي از نيويورک درباره جاسوسي دولت آمريکا از طريق اينترنت عليه مردم اين کشور و ساير نقاط جهان گفت، بسياري از مردم آمريکا، اروپا و برخي ديگر از مناطق دنيا به استفاده از شبکه هاي اجتماعي مانند توئيتر و  
فيس بوک بيش از پيش رو آورده اند، اما بي‌خبر از آنکه فعاليت هايشان در اينگونه پايگاه هاي اينترنتي تحت نظر دولت آمريکا و مأموران مختلف در دواير جاسوسي و امنيتي اين کشور قرار دارد.  
شرکت توئيتر گفت، در نيمه اول سال جاري ميلادي، حدود 1200 مورد درخواست رسمي از سوي دولت هاي مختلف جهان براي ارائه اطلاعات درباره کاربران اين سايت دريافت کرده که تقريباً هشتاد درصد آن از طرف دولت آمريکا بوده است. 

اريک دريتسر، بنيانگذار پايگاه اينترنتي امپرياليسم را متوقف کنيد، گفت، بيش از پيش آمريکا به کشوري پليسي تبديل شده و پايگاه هاي اينترنتي-اجتماعي نيز به يکي ديگر از ابزار در دست اين دولت پليس بدل شده اند. دولت آمريکا با دخالت در امور خصوصي مردم تلاش دارد ارکان کنترل خود را بر جامعه اين کشور بيش از پيش مستحکم کند. وي افزود، اکنون اصولاً چيزي به نام حريم خصوصي برخط (آنلاين) در آمريکا وجود ندارد و همه فعاليت هاي اينترنتي شما تحت نظارت دولت آمريکا قرار دارد. 

بسياري از درخواست هاي رسمي (به غير از جاسوسي غيرعلني) از سايت هاي اجتماعي براي ارائه اطلاعات به دولت آمريکا در سال گذشته ميلادي، در رابطه با تحقيقات دولت آمريکا عليه پايگاه اينترنتي ويکي ليکس و همچنين تظاهرات جنبش «اشغال» و فعالان آن در سراسر آمريکا بوده است. حتي قضات فدرال آمريکايي احکامي را صادر مي کنند که سايت هاي اجتماعي-اينترنتي را مجبور مي کنند، داده ها و اطلاعاتي را که هم اکنون از روي اين سايت ها پاک شده درباره کاربران فعلي يا سابق خود به دادستانان دولتي آمريکا تحويل دهند. 

ويليام بيني، مأمور سابق امنيت ملي آمريکا گفت، بيش از 10 سال است که واشنگتن تمامي قوانين مرتبط با حريم خصوصي شهروندان اين کشور را زيرپا گذاشته است. وي افزود، دولتمردان آمريکايي فقط چند روز پس از حوادث  11 سپتامبر تصميم گرفتند به صورت فعالانه عليه همه مردم در اين کشور (آمريکا) جاسوسي کنند. ويليام بيني که مدت 37 سال براي سازمان امنيت ملي آمريکا کار مي کرد، ناگهان تصميم گرفت از اين سازمان استعفا دهد تا بتواند درباره فعاليت هاي جاسوسي و غيرقانوني اين سازمان دولت آمريکا را افشاگري کند. بيني افزود، دولت آمريکا در آستانه تبديل شدن به دولتي کاملاً مستبد و خودکامه که به حريم خصوصي مردم خودش هيچ اهميتي نمي دهد قرار گرفته است. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار