مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری، هفت نمایشنامه از استان اصفهان را برای حضور در نهمین همایش منطقه ای جشنواره تئاتر ماه معرفی كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، علیرضا قدسیه مدیر خانه تئاتر حوزه هنری استان اصفهان گفت: نمایش های راه یافته توسط  واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان اصفهان تولید و هم اكنون مراحل تمرین و آماده سازی خود را در كارگاه نمایش حوزه هنری سپری می كنند.
قدسیه ادامه داد: شكرخدا گودرزی نویسنده، كارگردان و بازیگر تئاتر نیز شاهد اجرای نمایش های راه یافته به همایش منطقه ای جشنواره تئاتر ماه بوده است.

وی افزود: نمایش های بخش صحنه ای را « منم گودرز» نوشته مائده وحید و كارگردانی احسان جانمی، نمایش « هفتمین روز آرامش زمین » به كارگردانی محسن عرب زاده، « المیرا» به نویسندگی وكارگردانی مصطفی جعفری و نمایش «تنگ های خالی» به نویسندگی زهره مولوی و كارگردانی پویان عطایی شامل می شود.
قدسیه از نمایش های بخش خیابانی نام برد و گفت:  نمایش «ساخت ایران» به نویسندگی و كارگردانی پویان عطایی و «منم مصیب» به نویسندگی و كارگردانی كوروش نیك پیام از آثار ارسالی در بخش نمایش خیابانی هستند.
افزون بر این دربخش كودك و نوجوان نیز نمایش «افسانه های لقمان» نوشته داوود كیانیان و كارگردانی محمدرضا وزیری فرد به بخش نهایی جشنواره راه یافتند.
طبق فراخوان اعلام شده؛ سه نمایشنامه در بخش بزرگسال، سه طرح در بخش خیابانی و یك نمایشنامه در بخش كودك و نوجوان از میان متون ارسالی از سوی هر استان انتخاب و زیر نظر كارشناسان مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری تولید خواهد شد و  سپس به تشخیص كارشناسان دو نمایش در بخش بزرگسال، دو نمایش در بخش خیابانی و یك نمایش در بخش كودك و نوجوان برای همایش منطقه ای كه در 5 منطقه كشور برگزار خواهد شد انتخاب می شوند.
كارشناسان پس از بازبینی آثار ارسالی همایش منطقه ای جشنواره تئاتر ماه، از هر منطقه حداكثر سه نمایش بزرگسال، سه نمایش خیابانی و یك نمایش كودك و نوجوان را به جشنواره سراسری تئاتر ماه معرفی می كنند.
شایان ذكر است، نهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه از سوی حوزه هنری، 21 الی 30 مهر  در تهران برگزار می شود./م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار