نماينده بسيج دانشگاه هاي کل کشور تاکيد کرد: اتفاقات اخير سوريه و معارضان سوريه حضور و دخالت آمريکا را در سوريه به طور کامل نشان مي دهد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، مير حاجي عضو شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي در کنفرانس خبري تشکل هاي دانشجويي مقابل سفارت سوريه، گفت: آمريکا 6 الي 7 کنفرانس براي تغيير حکومت سوريه در تونس و پاريس ترتيب داده است که حضور بي سابقه آمريکا در اتفاقات اخير سوريه را به طور کامل نشان مي دهد.

وي دخالت‌هاي غرب در اتفاقات سوريه را بي سابقه خواند و تصريح کرد: آمريکا حاضر است تمام مواضع انساني را زير پا گذاشته وحکومت سوريه را تغيير دهد چرا که اين مقدار صرف نيرو و توان براي تغيير حکومت کوچک سوريه در منطقه بي نظير است.

وي با توجه به تغييرات اخير سوريه گفت: پرچمدار تغييرات کشور سوريه عربستان است که خود کشوري است که کمترين حقوق بشر را نيز رعايت نمي کند که قتل عام هاي صورت گرفته در اين کشور و شکنجه شيخ النمر به خاطر انتقادات وي از جمله اين نقض هاي حقوق بشر در عربستان است.

نماينده بسيج دانشگاه هاي کل کشور خاطرنشان کرد: جنبش دانشجويي به دليل اينکه اين تغيير حکومت از سوي آمريکا حمايت مي شود و منفعتي براي جبهه استکبار و ضرري براي کشورهاي اسلامي است شک کرده و به حمايت از مردم سوريه مي پردازد.

وي تصريح کرد: نظام بين الملل که از انقلاب هاي موجود در منطقه حمايت نمي کند در قضيه سوريه وارد شده و سعي در تغيير حکومت سوريه دارد.

ميرحاجي با توجه به اينکه تغيير حکومت سوريه هدف مردم اين کشور نيست، گفت: هيچ حرکتي در سوريه با تمايل به خواسته هاي سياسي صورت نگرفته است بلکه اين اتفاقات از بيرون توسط عده معدودي با سازماندهي کشورهاي خارجي شکل گرفته است.

وي خاطر نشان کرد: روح انقلاب در سوريه کاملا متفاوت با انقلاب هاي منطقه است و بيشتر شبيه يک مزاح سياسي است که سوريه در انقلاب باشد.

ميرحاجي علل نبرد آمريکا و رژيم صهيونيستي با کشور اسلامي سوريه را ‌ايستادگي سوريه بر محور مقاومت، موضع ثابت در مقابل غرب و تلاش براي حفظ تماميت ارضي دانست.

اين فعال دانشجويي شکل گيري بلوک اسلامي را علت اصلي ترس استکبار از کشورهاي اسلامي دانست و خاطر نشان کرد: ايران، لبنان، مصر، ‌فلسطين، سوريه، عراق و ديگر کشورهاي اسلامي درصدد شکل دهي بلوک اسلامي و انقلابي به سردمداري ايران هستند.

وي افزود: با توجه به اينکه کشور سوريه يکي از پايه هاي بلوک اسلامي- انقلابي است آمريکا و غرب تمام توان خود را براي شکستن اين پايه به کار بستند.

اين دانشجوي بسيجي يادآور شد: آمريکا به عنوان ابر قدرتي که داعيه حقوق بشر را در جهان دارد تمام توان و انرژي خود را براي برهم زدن آرامش و امنيت منطقه و خاورميانه به کار بسته است تا مانع شکل گيري بسيج جهاني که بر پايه تفکرات حضرت امام خميني(ره) شکل گرفت، شود.

مسئول بسيج دانشگاه تهران يادآور شد: با توجه به درگيري هاي محدود که در سوريه وجود دارد رسانه هاي غربي و جمله الجزيره و العربيه با فرافکني و دروغ پراکني در صدد نشان دادن يک بحران عظيم در سوريه هستند.

وي افزود: سوريه هم اکنون زير بمباران رسانه هاي غربي است و اگر با انسجام ملي اين مرحله را پشت سر بگذارد و اصلاحات را به منصه ظهور برساند مي تواند به عنوان يک حکومت اسلامي در منطقه نويد و اميد ديگر کشورهاي منطقه باشد.

ميرحاجي در پايان با اشاره به نسل کشي مسلمانان ميانمار گفت: نسل کشي مردم مسلمان ميانمار قلب هر مسلماني را جريحه دار مي کند. لازم است با هر تواني فرياد عدالت خواهي براي مسلمان کشي در ميانمار برآييم و اين در حالي است که کوچکترين موضع گيري از سوي مجامع بين الملل در اين قضيه صورت نگرفته است.

انتهاي پيام/ش3


برچسب ها: جنبش ، دانشجویی ، میرحاجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار