رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: تقویت فرهنگ مهارت آموزی و آماده سازي نيروي كار و شناسایی نخبگان مهارتی از ضرورت های اجرای طرح ملی تابستانه تربیت مهندسان فردا است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران کوروش پرند با اشاره به اجرای طرح ملی تابستانه تربیت مهندسان فردا گفت: از ضرورت های اجرای این طرح تقویت فرهنگ مهارت آموزی و آماده سازی نیروی کار آینده، ارتقاء و افزایش مهارت دانش‌ آموزان رشته های نظری، شناسایی نخبگان مهارتی، تربیت نیروی انسانی ماهر برای آینده، هدایت تحصیلی و آمادگی برای احراز مشاغل آینده و همچنین تقویت و تحقق روحیه خلاقیت ونوآوری دانش آموزان و ایجاد انگیزه لازم برای فراگیری مهارت های پایه و افزایش روحیه رقابت سالم است.

وی افزود: در اجرای این طرح استانداری، اداره کل آموزش و پرورش استان، نواحی مقاومت بسیج، صدا و سیما و شهرداری ها و سازمان فنی و حرفه ای همکاری می کنند.

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور خاطر نشان کرد: در دوره های آموزشی مسأله محور بر خلاف سایر روش های آموزشی، با هدایت مربی، چند پروژه عملی مشخص از سوی کارآموز اجرا می شود و فراگیر در حین انجام فعالیت های عملی و ارایه طرح، شایستگی های لازم را کسب می کند که اجرای این طرح نیز در راستای همین امر است.

مبرايي،مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس، با اشاره به برگزاری مسابقات ملی و مهارت در این استان گفت: در مرحله شهرستانی مسابقات ملی مهارت تعداد 957 نفر در 27 رشته شرکت کردند همچنین در مرحله استانی نیز 370 نفر به رقابت پرداختند.

وی کشف استعداد حرفه ای جوانان، ایجاد فرصت جهت شکوفایی مهارت های لازم، شناسایی افراد نخبه و ایجاد فضای رقابت سالم در بین جوانان را از اهداف برگزاری این مسابقات عنوان کرد و اظهار داشت:‌ پس از برگزاری و اعلام نتایج این مسابقات در سطح استانی نفرات برتر هر رشته به مرحله کشوری راه پیدا می کنند.

گفتنی است: عمده شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات دانشجویان و نخبگان هستند و بیشترین آمار شرکت کنندگان به ترتیب مربوط به رشته های فناوری اطلاعات فناوری اتومبیل و خیاطی است./ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.