به منظور افزايش ظرفيت پاركينگ خودروها و استفاده بهينه از فضاهاي موجود در منطقه، چندين پاركينگ مكانيزه و هوشمند به منطقه 10 اضافه خواهد شد.

فرامرز عظيمي شهردار منطقه 10 در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهميت توسعه پاركينگ هاي محله اي افزود: يكي از مشكلات منطقه براي احداث پاركينگ، وجود معابر كم عرض، كمبود فضاهاي عمومي، بافت هاي فرسوده و جمعيت متراكم است و رويكرد منطقه براي رفع اين مشكل استفاده از كارشناسان مجرب و بررسي فضاهاي موجود براي توسعه پاركينگ هاي طبقاتي و مكانيزه است.
وي تصريح كرد: براي نخستين بار در منطقه 10 وبين مناطق همجوار، عمليات اجرايي پاركينگ هوشمند در زميني به مساحت 300 مترمربع و ظرفيت 80 خودرو در حاشيه بزرگراه يادگار امام (ره) شروع شده و در دست احداث است تا كمبود فضاي پارك در نقاط متراكم منطقه را جبران كند.
شهردار منطقه از نصب 5 پاركينگ كوچك مكانيزه در سطح منطقه خبر داد و گفت: اوايل سال جاري نخستين پاركينگ مكانيزه با ظرفيت 12 خودرو به صورت پايلوت در خيابان شهيد  عرب، جنب پارك آموزش ترافيك راه اندازي شد و هم اكنون با توجه به كارشناسي انجام شده ، پاركينگ هاي مشابه براساس نياز و با تعيين اولويت هاي خاص در خيابان هاي نواب، محبوب مجاز و خيابان امام خميني (ره) در دست احداث است.
عظيمي ادامه داد: از ديگر اقدامات منطقه براي رفع مشكلات ترافيكي اجراي طرح پاركبان به صورت پايلوت در خيابان آذربايجان و خيابان رودكي است كه براي اولين بار در منطقه اجرا مي شود و نقش مهمي در بهبود و رواني ترافيك، ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي دارد.
شهردار منطقه احداث پاركينگ هاي طبقاتي و پاركينگ هاي موقت روباز و با مشاركت و سرمايه گذاري بخش هاي خصوصي را از ديگر اقدامات منطقه برشمرد و اعلام كرد: در همين راستا اين منطقه با مشاركت بخش خصوصي، احداث پاركينگ 12 طبقه در تقاطع خيابان جيحون و خيابان شهيد بهنود با ظرفيت بيش از 500 خودرو را در دستور كار قرار داده كه با اجراي آن بخش مهمي از مشكلات كسري پاركينگ در محور ياد شده مرتفع خواهد شد.
عظيمي با تاكيد بر استفاده از ظرفيت هاي بخش خصوصي براي احداث پاركينگ خاطرنشان كرد: اين منطقه آمادگي دارد با ارائه تسهيلات و امتيازات ويژه از ظرفيت بخش هاي خصوصي به منظور احداث و توسعه پاركينگ هاي عمومي استفاده كند./ف
برچسب ها: پارکینگ ، معابر ، مکانیزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار