مدیر پایگاه میراث فرهنگی طاق بستان گفت: در حال مشخص کردن محدوده شکارگاه خسرو با نرده گذاری هستیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

علیرضا مرادی بیستونی گفت : محوطه آثار تاريخي شکارگاه خسرو در مجموعه تاريخي طاق‌بستان کرمانشاه به منظور محصور کردن محوطه نرده گذاري مي شود.

وی افزود: مجموعه آثار تاريخي شکارگاه خسرو در بلوار طاق‌بستان، حدود دو کيلومتري آثار ملي طاق‌بستان قرار دارد که در حال حاضر از 100 هکتار مساحت آن، 60 هکتار باقي مانده است.

مرادي بيستوني با اشاره به اين که 40 هکتار از اين محوطه تاريخي در زمان هاي گذشته در زير بافت شهري مدفون شده است، يادآور شد: به منظور حفاظت از اين آثار و محوطه اقدام به نرده گذاري در مساحتي بيش از 5 هزار مترمربع، به طول تقريبي 2 هزار و 500 متر کرديم.

وي با بيان اين که اين عمليات از هفته گذشته آغاز شده است، افزود: حدود سه ميليارد و 500 ميليون ريال اعتبار از محل اعتبارات استاني سال 90 براي اين پروژه در نظر گرفته شده است.

مرادي بيستوني يادآور شد: با انجام مطالعات ژئوفيزيک که اوايل ارديبهشت‌‌ماه امسال در محدوده‌اي به وسعت 4 هکتار در ضلع شرقي شکارگاه خسرو در طول يک ماه انجام شد و پس از اتمام اين عمليات اقدام به فعال سازي مجموعه براي کاوش و تعيين کاربري محوطه خواهيم کرد.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی طاق بستان اظهار داشت: قدمت محوطه تاريخي شکارگاه خسرو را عده اي از باستان شناسان به دوره اشکاني و عده‌اي دیگر به دوره ساساني مربوط مي‌دانند./س

برچسب ها: شکار گاه ، خسرو ، نرده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.