رئيس جمهور ونزوئلا براي شرکت در مراسم پيوستن رسمي کشورش به اتحاديه اقتصادي آمريکاي جنوبي موسوم به مرکوسور سي و يکم جولاي به برزيل سفر خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي کانال تله سور ؛ هوگو چاوز با اشاره به دعوت خود از سوي ديلما روسف رئيس جمهور برزيل براي شرکت در نشست سران مرکوسور، الحاق کشورش به اين اتحاديه را اتفاقي تاريخي توصيف کرد.

چاوز افزود: «مسير ما به سوي شمال نيست، مسير به سوي جنوب است، پيوستن ونزوئلا به مرکوسور هدف ضربات بسيار سياست هاي نئوليبرال ها قرار گرفت، طرح آن ها مطيع کردن ونزوئلاست اما در نتيجه به اين هدف نرسيدند چرا که ونزوئلا آزاد خواهد بود».

اگر چه پروتکل الحاق ونزولا به مرکوسور در چهارم ژوئيه سال دو هزار و شش امضا شد اما روند تصويب آن در پارلمان هاي چهار کشور اصلي اين اتحاديه شامل آرژانتين، برزيل، نيکاراگوئه و پاراگوئه به طول انجاميد.

با وجود  آن که پارلمان پاراگوئه تا کنون به پيوستن ونزوئلا به عنوان عضو جديد مرکوسور راي نداده است اما تعليق عضويت دولت آسونسيون در اين بازار منطقه اي پس از برکناري رئيس جمهور فرناندو لوگو آخرين مانع ونزوئلا را نيز از ميان بر داشت.

در همين راستا در جريان نشست اخير مرکوسور در شهر مندوزا آرژانتين مقرر شد ونزوئلا از سي و يکم ژوئيه سال جاري رسما به عنوان عضو جديد اين نهاد تلقي شود.
برچسب ها: ونزوئلا ، برزیل ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار