جام جهانی فوتبال، مهم ترین مسابقات فوتبال مردان در جهان است که هر یک از کشورها توانایی خود را به رخ می کشند.به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران: رقابت های جام جهانی برای اولین با در سال 1930 برگزار شد و از آن پس هر 4 سال یک بار برگزار شد. جام جهانی تاکنون 18 بار برگزار شده که در این میان برزیل 5 بار، ایتالیا 4 بار و آلمان 3 بار به عنوان قهرمانی رسیدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران: رقابت های جام جهانی برای اولین با در سال 1930 برگزار شد و از آن پس هر 4 سال یک بار برگزار شد. جام جهانی تاکنون 18 بار برگزار شده که در این میان برزیل 5 بار، ایتالیا 4 بار و آلمان 3 بار به عنوان قهرمانی رسیدند.

حال به معرفی برترین های فوتبال در تاریخ جام جهانی می پردازیم.

برزیل 1970: تیم ملی برزیل در جام جهانی 1970 در هر شش بازی خود به لطف درخشش بازیکنی چون "پله"  جایرزینیو، ریولینو، توسنائو، گرسون، کارلوس آلبرتو ودیگران به پیروزی رسید. برتری آنها در بازی فینال مقابل ایتالیا اوج فوتبال برزیلی ها بود که این تیم را یک سرو گردن بالاتر از دیگران قرار داد.

مجارستان 1954: این تیم معروف به جادوگران با دراختیار داشتن بازیکنان با استعدادی همچون "فرانس پوشکاش" "ساندور کاسیس" ناندور هیگ کلوتی – زولتان زیبورو جوزف بوسیک که در سطح کلاس جهانی بازی می کردند، فقط یکبار در مدت شش سال طعم شکست را چشید.

هلند1974: نظریه Totall football با عملکرد بی همتای "یوهان" کرایف و خلاقیت یوهان نیسکز- جانی رپ – راب رنسنبرنیک "ویم فان هانگم و رود کرول لذت تماشای بازی این تیم را تا رسیدن به فینال دو چندان کرد.

آلمان غربی 1974: آلمانی ها برای توقف هلند در بازی فینال راه حل پیدا کردندو همانطور که انتظار می رفت تیم میزبان در مونیخ با بازی فوق العاده "سپ ماید" "فرانس بکن بائر" و "گرد مولد" به قهرمانی رسید.

ایتالیا 1982: ایتالیایی ها در حالیکه "نیوزوف" را درون دروازه و "پائولو روسی" را در خط حمله داشتند، مسابقات را به کندی شروع کردند اما با غلبه بر تیم هایی مثل آرژانتین، برزیل و آلمان غربی قهرمان شدند.

برزیل 1958: "پله" که فقط 17 سال داشت شش گل زد اما تاثیر گارینچا – واوا – دیدی – راگالو – زیتو در این جام هم به همین اندازه یا حتی بیشتر بود. برزیل همچنان تنها تیم آمریکای جنوبی است که در خاک اروپا به قهرمانی در جام جهانی رسیده است.

فرانسه 1986: تیم ملی فرانسه گرچه نتوانست در جام جهانی 1986 قهرمان شود اما میشل پلاتینی – آلیان گیرسه – ژان تیگامانا و لوئیس فرناندز در آن دوره یکی از بزرگترین گروه هافبک های تاریخ تشکیل دادند.

برزیل 2002: برزیل در این جام برابر حریفان خود رکورد 18 گل زده در مقابل 4 خورده را ثبت کرد و همانند مسابقات 1970 با حضور رونالدو – رونالدینیو – روبرتو کارلوس – ریوالدو- کافو – در هر شش بازی خود به برتری دست یافت تابرای پنجمین بار قهرمان جهان شود.

اروگوئه 1930: خوزه ناساتزی اروگوئه را به مدال کلاس المپیک در سالهای 1924 و1928 رساند و سپس در جام جهانی 1930 در کنار "پدروسئا" "هکتور اسکارونه" "خوزه آندراده" با غلبه بر آرژانتین – کاپ قهرمانی اولین دوره این رقابت ها رابرای کشورش به دست آورد.

انگلیس1966: تیم ملی انگلستان تنها در سال 1966 توانست جام قهرمانی را کسب کند که در آن سال نیز میزبانی پیکارها را بر عهده داشت. در این دوره "بابی چارلتون" "بابی مور" "جف هورست" "گوردون بنکس" و "آلن پیترز" با سرمربی گری "سر الف رمزی" فوتبال انگلیس را برای اولین بار به قدرت اول جهان تبدیل کردند.

پس از آن فوتبال انگلیس هیچ گاه نتوانست خود را به جمع بزرگان جهان برسان و تنها یک بار در سال 1990 به عنوان چهارمی رسید./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار