مجمع عمومی سالیانه شرکت فولادمبارکه اصفهان روز چهارشنبه 28/4/91 با قرائت عملکرد هیات مدیره و تقسیم 774 ميليارد تومان سودنقدي(30 تومان به ازاي هر سهم) در سالن همایش‌های نگین نقش جهان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان این مجمع با حضور 90 درصدی سهامداران برگزار گردید و ابتدا محمد مسعود سمیعی‌نژاد مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان گزارش عملکرد سال گذشته این شرکت را قرائت کرد و گفت: در سال گذشته سهم 44 درصدی فولاد مبارکه در سال 89 با دو درصد افزایش به 46 درصد افزایش یافت.

وی افزود: در سال 91 هدف‌گذاری ما سهم 50 درصدی تولید فولاد خام کشور مد نظر است که در سه ماهه اول سال جاری به 48 درصد تولید فولاد خام کشور رسیده‌ایم.

ایشان با اشاره به وضعیت فروش داخلی و صادراتی فولاد مبارکه در سال گذشته اظهار کرد: در فروش داخلی نسبت به سال 89 بیش از 12 درصد از لحاظ حجمی و 18.6 درصد از لحاظ نرخ فروش افزایش داشته‌ایم که در مجموع با 18.8 درصد رشد فروش داخلی مواجه هستیم.

سمیعی‌نژاد افزود: در بخش صادرات هم از لحاظ حجم و فروش 29.6 و 22.2 درصد رشد داشته‌ایم که با وجود اعمال تحریم‌ها در مجموع 58 درصد رشد صادراتی محقق شده‌ استٰ به این ترتیب نسبت به سال 89 در مجموع 21.5 درصد رشد فروش محصولات داخلی و صادراتی داشته‌ایم.

مدیر عامل فولاد مبارکه با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های این شرکت گفت: سرمایه‌گذاری‌های فولاد مبارکه در سال 87 با بهای تمام شده 800 میلیارد تومان شروع شده و در حال حاضر به 1100 میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: رشد سود نقدی سرمایه‌گذاری‌های انجام شده از 9 به 93 میلیارد تومان در سال گذشته رسیده که معادل 87 درصد افزایش داشته است.

ایشان اخذ پروانه بهره‌برداری فولاد سبا بعد از 15 سال و ثبت شرکت فولاد هرمزگان را از دیگر عملکرد‌های فولاد مبارکه بیان کرد و گفت: سرمایه‌گذاری برای سنگ‌ آهن سنگان با ظرفيت 5 میلیون تن در حال انجام می‌باشد.

وی با بیان اینکه افزایش 10 درصدی حجم و 22 درصدی فروش نسبت به برنامه و کاهش مصرف انرژی و اتمام پروژه زیر ساخت 5.4 میلیون تن از دیگر عملکرد‌های سال گذشته فولاد مبارکه است به وضعیت سود و زیان شرکت در دو سال 89 و 90 اشاره کرد و گفت: در حالی فروش خالص محصولات نسبت به سال هشتاد و نه 22 درصد رشد داشته که از سوی دیگر قیمت سنگ‌آهن و هزینه‌های برق و انرژی 37 درصد افزایش یافته است برای همين در مقایسه با سال 89 سود فولاد مبارکه 2 درصد منفی شده است.

مدیر عامل فولاد مبارکه با اشاره به جمع دارایی‌های جاری و غیر جاری و رشد 16 درصدی آنها به طرح‌های توسعه مد نظر اشاره کرد و گفت: با توجه به قانون برنامه پنجم توسعه و چشم‌انداز 20 ساله کشور در نظر داریم سهم تولید محصولات فولادی تا 45 درصد حفظ شود و با کمک فولاد هرمزگان در سال 93 به ظرفیت 11.8 میلیون تن برسد و درسال 1404 هم با افزایش 25 ميلیون تنی محصولات مواجه شویم.

گفتنی است در پایان پس از قرائت عملکرد هیئت مديره و همچنین گزارش بازرس قانونی، صورت‌های مالی سال 90 فولاد مبارکه به تصویب رسید و در نهایت با نظر سهامداران عمده و خرد مقرر شد از سود محقق شده 374 ریالی سال گذشته 300 ريال به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم شود./س

برچسب ها: اصفهان ، فولاد ، مبارکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.