كنسرت گروه "قمر" در 29 و 30 تيرماه در تالار وحدت برگزار شد كه با استقبال بسيار عالي همراه بود.

نويد دهقان،سرپرست گروه قمر در گفتگو با خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران گفت: كنسرت گروه قمر در 29 و 30 تيرماه در تالار وحدت با استقبال بسيار گرم و صميمي مردم همراه بود كه باز خورد خيلي خوبي هم  در تماشاگران داشت.
وي در ادامه گفت:اين كنسرت در دو قسمت مجزا اجرا شد كه قسمت اول موسيقي دستگاهي ايران با 8 قطعه با نام‌هاي "آواز جدايي" با شعر عراقي، "بيار باده" با شعر مولانا، "تلخ چون باده" با شعر عراقي، "برباد" با شعر سايه، "هيچ" با شعر سعدي،"شاه خرابات" با شعر حافظ كه اين تصنيف تقديم شد به"مرحوم پرويز مشكاتيان"،آواز "بحر و ماهي" با شعر مولانا و در آخر هم با تصنيف "هنوز" با شعر حافظ به اجرا درآمد.
وي ادامه داد:بخش دوم موسيقي كردي بود كه با يادمان "ايرج عندليبي" توسط "شاهو عندليبي" به اجرا درآمد كه نام قطعات اين بخش "بهاره"،"عاشقان"،"ده ميك ساقي" ، "نشميل نشميل" ، "شوآني" و "سابلاخي" بود.
دهقان ادامه داد:نوازندگان اين كنسرت،شهريار نظري‌"دف"،شاهين صفايي"بم‌تار"،امين گلستاني "عود"،علي خشتي نژاد "تار"،بهزاد رواقي"تار"،عليرضا گرانفر"سنتور"،نيلوفر شهبازي "كمانچه" ، مهزاد خردمند "كمانچه"،حسين محمد حسيني "ني"،فرهادصفري "تنبك" بودند.
در آخر هم گفتني است؛اين كنسرت در اواسط شهريور قرار است در دو يا سه شهر به اجرا درآورده شود و همچنين گروه قمر 25 مهر ماه در مسكو در فستيوال معتبري شركت خواهد كرد كه حسين نوشهر خوانندگي اين گروه را برعهده خواهد داشت./ه
برچسب ها: کنسرت ، گروه ، قمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار