قائم مقام دبیر کل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) گفت: هماهنگی هیئت های پزشکی ورزشی و سایر فدراسیون های ورزشی استان ها با ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در کنترل و مبارزه با دوپینگ نقش بسیار مؤثری دارند.

دکتر رامین طباطبایی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: ستاد ملی مبارزه با دوپینگ به عنوان متولی امر مبارزه با دوپینگ در دو بخش آموزش و پیشگیری و نمونه گیری کار می کند و با آموزش رابطین ضد دوپینگ فدراسیون های ورزشی و هیئت های پزشکی، پزشکی ورزشی استان های سراسر کشور اقدام به توسعه فعالیت های مبارزه با دوپینگ خود کرده است.

وی ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی برای فدراسیون های ورزشی به منظور آشنایی با فهرست ممنوعه 2012 میلادی آموزش گام به گام روند نمونه گیری ما چگونگی استفاده از معافیت مصرف درمانی، آشنایی با عوارض داروها و روش های ممنوعه و دانستنی های مربوط به مکمل های ورزشی از اهم فعالیت های آموزش ستاد ملی مبارزه با دوپینگ است.

وی افزود: آموزش چهره به چهره برای ورزشکاران ملی اعزامی به بازی های المپیک و بازی های آسیایی، انجام نمونه گیری کنترل دوپینگ برای ورزشکاران ملی پوش و آشنایی ورزشکاران با قوانین مبارزه با دوپینگ آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) نیز جزو فعالیت های ستاد است.

وی تصریح کرد: ایجاد ارتباط و هماهنگی با هیئت های پزشکی ورزشی استان های سراسر کشور به عنوان بازوان اجرایی ستاد به منظور برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی خاص استان و هدایت و نظارت بر فعالیت های مبارزه با دوپینگ آنها از طریق کمیته آموزشی و پیشگیری که هدف اولیه جلوگیری از ارتکاب به دوپینگ است صورت می گیرد./ق

برچسب ها: مبارزه ، دوپینگ ، وادا ، استانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار