سردبير روزنامه واشنگتن پست در شماره امروز نوشت ، هيچ توجيه عقلاني براي قتل عام در سينماي کلرادو وجود ندارد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ؛ به گزارش پايگاه اينترنتي اين روزنامه آمريکايي، باراک اوباما چنين خشونتي و چنين اقدام شيطاني را کاري احمقانه توصيف کرد اما يک مسئله احمقانه ديگر هم وجود دارد و آن قانون حمل سلاح در آمريکا است.

در بخشي از اين مقاله آمده است ، همه از تکرار بيهوده اين بحث فرسوده شده ايم . هميشه قتل عامي روي مي دهد ، مدافعان کنترل سلاح درمورد احمقانه بودن اين سهل انگاري سخن مي گويند ، قانون تغييري نمي کند و موضوع تا قتل عامي ديگر به فراموشي سپرده مي شود .

نويسنده معتقد است هيچ مبناي عقلاني وجود ندارد که بتوان بر اساس آن به مردم عادي آمريکا اجازه داد سلاح هاي کشنده خريداري کنند . چنين سلاح هايي نه براي شکار و نه براي دفاع شخصي لازم نيستند.

فرد متهم به تيراندازي روز جمعه که در جريان آن 12 نفر جان باخته اند به دو کلت گلاک کاليبر 40، يک تنفگ ساچمه اي رمينگتون 12 سنج و يک تفنگ اسميت اند وسون اي آر-15 مسلح بود.
به گزارش شبکه خبري ان بي سي اين سلاح ها به طور قانوني از فروشگاه هاي محلي خريداري شده بودند.

در ادامه مقاله آمده درست است که  اصلاحيه دوم از حق شهروندان براي داشتن سلاح حمايت مي کند اما در آن قوانين منطقي براي امنيت عمومي درنظر گرفته نشده است.
نويسنده مي گويد ما انتظار نداريم که اين قتل عام به وضع قوانين کارآمدتر منجر شود. ما از سياست سردر مي آوريم. اما اين مسئله هم نااميد کننده بود که رئيس جمهور در ضمن سخنانش هيچ اشاره اي به وضع قوانيني بهتر که بتوانند جلوي بروز چنين فجايعي را بگيرند، نکرد.         

وي تاکيد کرد ، اگر مردم همچنان از طرح اين مسئله بهراسند و يا نسبت به آن بي انگيزه باشند تغييري در قانون حمل سلاح در آمريکا ايجاد نخواهد شد . قانون حمل سلاح در آمريکا واقعا احمقانه است.
برچسب ها: اسلحه ، آمریکا ، کلورادو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار