برخورد پلیس آمریکا با زنان همچون حیوان است و این سوال را مطرح می کند که آیا این رفتاری است که در یک جامعه متمدن با زنان می کنند ؟

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری گلوبال ریسرچ، زمانی بود که پلیس با زنان برخورد محترمانه ای داشت . اگر زنی واقعاً مرتکب جنایتی نشده بود ، حتی اگر متهم بود ، با خشونت با او رفتار نمی شد . اما دیگر در آمریکا از این خبرها نیست . گویا به پلیس الهام شده است که حتماً حرمت زنان را بشکند . در همه جای آمریکا ، با زنان مثل حیوان برخورد می شود . زنان در آمریکا توسط پلیس مورد اهانت و ضرب و شتم قرار می گیرند.

تصویر غالب تظاهرات در آمریکا این است که موهای زنان در دستان افراد پلیس است وآنها را روی زمین می کشند . زنان را مستقیماً با اسپری فلفل مورد حمله قرار می دهند، جلوی چشمان حریص و ناپاک پلیس ، لباس زنان به بهانه بازرسی بدنی از تن شان خارج می شود.

رفتاری که با زنان در آمریکای امروز صورت می گیرد ، مثل رفتار با یک سگ است ، بدون اینکه از زنان عذرخواهی شود. رفتاری که با زنانی که هیچ اتهامی ندارند انجام می شود مثل حیوانات است ، حالا اگر قرار باشد پلیس ، زنان را دستگیر کند ، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

رفتاری که پلیس با تظاهرات آرام ومسالمت آمیز زنان در آمریکا دارد واقعاً وحشتناک است . در یکی از این تظاهرات که در مریلند انجام شده بود ، زنان ودختران جوان  به قانون سقط جنین اعتراض داشتند . در میان آنها یک دختر 14 ساله بود که توسط پلیس دستگیر شد . به پاهایش غل و زنجیر بستند . دو بار با در آوردن لباس هایش ، بازرسی بدنی شد و به او اجازه تماس با وکیل اش را هم ندادند. اولین بازرسی بدنی این دختر در پارکینگ اداره پلیس و جلوی چشمان وقیح دیگر پلیس ها صورت گرفت . همه بازداشت شده ها هم شب را در اداره پلیس به صبح رساندند.

اگر کسی با همسر ، خواهر یا مادر شما چنین کاری کند چه حالی به شما دست می دهد ؟ اگر زنان خانواده تان را جلوی چشمان بیشرم پلیس عریان کنند چه حالی می شوید؟

تازه برای این رفتار ها هم هیچ معذرت خواهی صورت نمی گیرد . بسیاری از این رفتارها در جاهای دیگر آمریکا به مراتب بدتر است .
در یک فیلم که در یوتیوب منتشر شده است ، پلیس با خالی کردن اسپری روی صورت یک زن او را روی زمین می کشد ، در حالیکه موهایش را در چنگ دارد . در فیلمی دیگر این بلا سر یک استاد زن دانشگاه می آید . او هیچ گناهی نداشت و تازه دستانش را جلو آورد تا پلیس بتواند به راحتی به او دستبند بزند .

اگر در گذشته پلیس چنین رفتاری با زنان داشت از آن شهر اخراج می شد. اما اکنون وضع خیلی فرق کرده است . دیگر از پلیس های خوب خبری نیست .

اکنون اگر زنی برای تظلم خواهی به پلیس مراجعه کند ، مورد تجاوز قرار می گیرد . مثل زنی که در میلواکی برای کمک با شماره 911 تماس گرفت اما هرگز فکر نمی کرد به جای کمک به او تجاوز شود.

ما در آمریکای امروز شاهد یک تغییر گسترده فرهنگی هستیم . جای بسیاری از پلیس های خوب را هیولاهای وحشی بزرگ گرفته اند که با مردم مثل آشغال برخورد می کنند.

مدارس آمریکا نیز دیگر از دست وحشی های پلیس در امان نیست . نمونه اش دستگیری یک دختربچه دبیرستانی در کلورادو است که جلوی همکلاسی هاش دست بند زده شد و بعد دستگیر شد . جرم این دختر "پرروگری " بوده است !

نمونه های زیادی از دستگیری واهانت به دختران در مدارس آمریکا وجود دارد:
-    دختری 12 ساله در تگزاس به خاطر ادکلن زدن و بودادن لباسش دستگیر می شود!
-    پلیس بازوی دختری 16 ساله در کالیفرنیا را شکست چون او روی پله های مدرسه خرده نان ریخت بود !
-    دختری 12 ساله در فارست هیلز به خاطر خط خطی کردن میزش بازداشت شد !
-    دختر بچه 6 ساله به خاطر جیغ کشیدن بر سر همکلاسی اش روانه مرکز روانی شد!
-    دختری 17 ساله در کارولینای شمالی برای پوست کندن سیب ، چاقو همراهش داشت . به همین خاطر یک سال از مدرسه تعلیق شد و بازداشت شد.

-    در ماساچوست ، پلیس برای پس گرفتن یک کتاب که از موعد تحویلش به کتابخانه گذشته بود ، به در خانه ای اعزام می شود . تحویل گیرنده کتاب یک دختر بچه 5 ساله بود !

در تمام آمریکا، در فرودگاه ها بدترین رفتار  با زنان صورت می گیرد . به آنها اهانت می شود و مجبورند تمام لباس هایشان را برای بازرسی بدنی خارج کنند.

اینها نمونه هایی است که نشان می دهد در آمریکای امروز با زنان چطور برخورد می شود.

در پایان این مقاله از به قلم یک نویسنده آمریکایی آمده است: آیا این رفتار با زنان در شان یک ملت است ؟ البته که در شان ملت ما نیست ، اما در شان دولت ماست . دولتی که دیگر فاقد مهر ، عطوفت و مهربانی است./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار