"ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهور روسیه هشدار داد، هر نوع تلاش برای اقدام يكجانبه غرب در زمینه حل و فصل مناقشه داخلی در سوریه فقط به بي اعتبار شدن شورای امنیت سازمان ملل منتهي خواهد شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ريانووستی ؛ "ولادیمیر پوتین" روز گذشته در یک نشست ویژه با اعضای شورای امنیت این کشور در رابطه با استفاده از حق وتوی هیات روسی در شورای امنیت سازمان ملل متحد در زمان رای‌گیری در خصوص قطعنامه ضد سوری پیشنهادی برخی کشورهای غربی شرکت کرد.

براساس اين گزارش،  ولادیمیر پوتین در این نشست ابراز اطمینان کرد که تلاش برای هر نوع اقدامی در خارج از چارچوب شورای امنیت سازمان ملل در خصوص حل و فصل مناقشه در سوریه کاملا غیرموثر بوده و به اعتبار این سازمان بین المللی آسیب خواهد رساند.

به گفته وی، اعضای شورای امنیت روسیه نیز تلاش غیر قابل قبول و نامناسب برخی کشورهای غربی برای تشدید وخامت اوضاع در سوریه را محکوم کرده و بر مواضع اصولی روسیه در رابطه با راه حل صرفا مسالمت آمیز بحران در سوریه تاکید کردند.

در نشست روز گذشته شورای امنیت روسیه "دمیتری مدودوف" نخست وزیر روسیه، "والنتینا ماتویینکو" رئیس پارلمان اعلای روسیه (شورای فدراسیون)، "سرگئی ناریشکین" رئیس دومای دولتی، "سرگئی ایوانف" رئیس دفتر ریاست جمهوری روسیه، "نیکولای پاتروشیف" دبیر شورای امنیت، "آناتولی سردیوکوف" وزیر دفاع، "ولادیمیر کالاکولتسوف" وزیر کشور "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه و "میخائیل فرادکوف" رئیس سرویس امنیتی فدرال روسیه حضور داشتند.

يادآور مي‌شود، روسیه و چین روز پنج شنبه برای سومین مرتبه با تصویب قطعنامه جدید پیشنهادی کشورهای غربی در شورای امنیت عليه سوريه مخالفت كردند.
برچسب ها: پوتین ، سوریه ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار