آمريکاي جنوبي در آستانه مسابقات جام جهاني 2014 برزيل

مسابقات جام جهانی هر چهار سال یکبار در کشورهای مختلف جهان برگزار می شود که بر اساس قرعه کشی فدراسیون جهانی، کشور برزیل قرار است در سال 2014 میزبان این رقابت ها باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ، مسابقات مقدماتی جام جهانی آمریکای جنوبی در یک گروه متمرکز برگزار می شود که چهار تیم نخست مستقیما به جام جهانی فوتبال راه پیدا می کند و تیم پنجم این منطقه با تیم پنجم قاره آسیا در بازی پلی آف شرکت می کنند و تیم پیروز رهسپار مرحله نهایی جام جهانی 2014 برزیل می شود.

 تیم های شرکت کننده قاره آمریکای جنوبی شامل : کشور های آرژانتین ، اروگوئه،  پاراگوئه، کلمبیا ، بولیوی، ونزوئلا، پرو،  اکوادور، شیلی، هستند که براساس قرعه کشی در مرحله مقدماتی جام جهانی به مصاف یکدیگر رفتند که نتایج ذیل را به دست آوردند.

 تیم های مختلف این قاره  مرحله مقدماتی را از 15 مهر ماه 90 آغاز کردند که در پی این دیدار ها اروگوئه میهمان توانست بولیوی را با نتیجه 4 بر2 شکست دهد و ونزوئلا هم در خانه اش اکوادور با نتیجه 2 بر صفر باخت تیم فوتبال آرژانتین هم با هنرنمایی مسی توانست در 16  مهر ماه شکست سنگین 4 بر 1 به تیم فوتبال شیلی تحمیل کند تیم ملی فوتبال پرو هم با نتیجه 2 بر صفر توانست پاراگوئه میزبان را شکست دهد.

 تیم های  ملی فوتبال  کلمبیا،  بولیوی، پرو، شیلی، اروگوئه، پاراگوئه،  آرژانتین و ونزوئلا هم چهار شنبه 20 مهر ماه بازیشان را آغاز کردند که تیم کلمبیا مقابل تیم ملی بولیوی با نتیجه دو بر یک به پیروزی دست یافت تیم ملی پرو که میزبان بود با نتیجه 2 بر 4 از شیلی شکست خورد تیم ملی فوتبال اروگوئه مقابل تیم ملی پاراگوئه با نتیجه تساوی دست یافت.

آرژانتین هم نتوانست از سد ونزوئلا عبور کند و با نتیجه  1 بر صفر شکست خورد.

 هفته دوم رقابت های مقدماتی جام جهانی 2014 در آمریکای جنوبی از شنبه 21 آبان آغاز شد وتیم ملی فوتبال بولیوی  مقابل آرژانتین به نتیجه تساوی 1 بر 1 دست یافت تیم ملی فوتبال اروگوئه توانست با 4 گل تیم فوتبال شیلی را در هم بکوبد تیم ملی فوتبال ونزوئلا هم با نتیجه تساوی 1 بر 1 مقابل کلمبیا متوقف شد تیم ملی فوتبال آکوادور هم نتوانست ازپس پاراگوئه بر آید و با نتیجه 2 بر 1 شکست خورد.
تیم ملی فوتبال آرژانتین، کلمبیا، پرو، اکوادور،  پاراگوئه و شیلی هم چهارشنبه 25 آبان ماه 90 دیدار هم رفتند که نتایج ذیل به دست آمده است: آرژانتین با نتیجه 2 بر 1 از سد کلمبیا گذشت تیم ملی فوتبال پرو با نتیجه 2 بر صفر از اکوادور شکست خورد و تیم ملی فوتبال شیلی هم با نتیجه 2 بر صفر پاراگوئه گذشت.

بولیوی هم از میهمانش ونزوئلا با نتیجه  1 بر صفر شکست خورد.

 مسابقات مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل با وقفه ای طولانی در آمریکای جنوبی از خرداد ماه سال 91  باز آغاز شد و در روز شنبه 13 خرداد ماه تیم ملی فوتبال  ونزوئلا مقابل اروگوئه به نتیجه تساوی 1 بر1د ست   يافت و يك روز پس از آن هم يعني در روز يكشنبه 14 خردادماه هم در بازي بين شيلي و بوليوي انجام شد كه در اين بازي تيم ملي شيلي توانست بوليوي را با 2 گل شكست دهد در ديگر بازي هم آرژانتين ميهمان توانست اكوادور را با نتيجه 4 بر صفر شكست دهد.

تيم فوتبال كلمبيا هم مقابل تيم ملي فوتبال پرو توانست با نتيجه 1 بر صفر در روز دوشنبه 15 خرداد ماه به برتري دست يابد.

بازي هاي اين گروه در روز يكشنبه 21 خردادماه بين تيم هاي پاراگوئه- بوليوي – شيلي –ونزوئلا و پرو – اروگوئه برگزار شد و نتايج ذيل به دست آمد: تيم ملي فوتبال پاراگوئه با نتيجه 3 بر 1 از تيم ملي فوتبال بوليوي شكست خورد تيم فوتبال شيلي توانست 2 بر صفر از سد ونزوئلا بگذرد و پرو هم در خانه از تيم ملي فوتبال اروگوئه شكست خورد يك روز بعد از اين ديدارها تي ملي فوتبال كلمبيا به مصاف اكوادور رفت و با نتيجه 1 بر صفر شكست خورد.


دور رفت بازي هاي مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل در روز 22 خرداد ماه به پايان رسيد براساس جدول رده بندي اين مسابقات تيم ملي فوتبال شيلي در 6 بازي 4 برد، 2 باخت كسب كرده است و توانست با 12 امتياز صدر جدول دور رفت بازي هاي مقدماتي جام جهاني برزيل را در آمريكاي جنوبي به دست آورد تيم هاي فوتبال اروگوئه ، آرژانتين و اكواور هم با يك بازي كمتر از شيلي با امتيازهاي 11،10 و 9 به ترتيب مقام هاي دوم ،سوم و چهارم دست يافتند.

تيم فوتبال ونزوئلا هم با 6 بازي و كسب 8 امتياز مقام پنجم را به دست آورد تيم فوتبال كلمبيا هم با 5 بازي و كسب 7 امتياز مقام ششم را به دست آورد.

تيم فوتبال بوليوي هم با 4 امتياز مقام هفتم را بدست آورد تيم هاي ملي فوتبال پاراگوئه و پور هم به ترتيب با 5 بازي و كسب 4 و 3 امتياز مقام هاي آخر جدول را كسب كردند.

تيم هاي ملي فوتبال آمريكاي جنوبي تا شهريور ماه بازي نخواهند داشت و  در روز شنبه 18 شهريور نخستين بازي دور برگشتشان بازيهاي مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل را آغاز مي كنند.

براساس قرعه كشي فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا) تيم هاي فوتبال اروگوئه با كلمبيا ، تيم ملي فوتبال بوليوي با اكوادور ، تيم ملي فوتبال پاراگوئه با آرژانتين و تيم ملي فوتبال ونزوئلا با پرو با يكديگر در روز شنبه 18 شهريور به مصاف هم مي روند.

چهار روز يعني در روز چهارشنبه 22 شهريور ماه هم تيم فوتبال اكوادور با اروگوئه تيم فوتبال ونزوئلا با پاراگوئه تيم ملي فوتبال آرژانتين با پرو و تيم ملي فوتبال كلمبيا با تيم ملي فوتبال شيلي مسابقه خواهند داد.

تيم هاي فوتبال پاراگوئه با كلمبيا ،اروگوئه با آرژانتين ، شيلي با اكوادور و پرو با بوليوي در روز 21 مهرماه 92 به مصاف هم مي روند و آخرين بازيهاي مقدماتي هم  در  روز سه شنبه 5 مهرماه 92 برگزار مي شود.

تيم هاي ملي فوتبال ا كوادور با ونزوئلا – اروگوئه با بوليوي و پرو با پاراگوئه به مصاف هم مي روند./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار