معاون غذاي سازمان غذا و دارو از تدوين آيين نامه نظام مند شدن توزیع فرآورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی خبر داد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از  وب دا؛ دكتر بهروز جنت با اعلام اين خبر اظهار داشت: راهكارهاي اجرايي اين آيين نامه درحال بررسي است و به زودی در دستور كار قرار مي‌گيرد.

وي افزود: با اجرایی شدن این آئین نامه اختلالي در روند توزيع اين فرآورده‌ها به وجود نمي آيد بلكه هدف از راه‌اندازي اين سامانه، نظام‌مند كردن فرآيند توزيع كالاهاي بهداشتي، آرايشي و غذايي است.

معاون سازمان غذا و دارو تصريح كرد: قبل از تدوين و تاييد اين دستورالعمل، شركت هاي توزيع و پخش فرآورده‌هاي غذايي، آرايشي و بهداشتي، هيچ گونه مجوزي از سوي وزارت بهداشت دريافت نمي‌كردند که  اين خود از نظر بهداشتی باعث به وجود آمدن مشكلاتي در حين انتقال و حمل مواد غذايي مي‌شد و سلامت آن‌ها را به خطر مي‌انداخت كه با تكميل شبكه توزيع فرآورده‌هاي سلامت‌ محور تا حدود زيادي جلوي قاچاق و ورود كالاهاي غيرمجاز به بازار گرفته مي‌شود.

دكتر جنت در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص برچسب هاي اصالت گفت: فاز دوم نصب برچسب اصالت سلامت بر روي فرآورده‌هاي آرايشي و بهداشتي به شركت‌هاي واردكننده مربوط است و در این راستا اقدامات لازم جهت نصب برچسب اصالت بر روي محصولاتي كه پيش از اين وارد كشور شده و در انبارها نگه‌داري مي‌شوند، انجام خواهد شد.

وي افزود: فاز سوم اجراي اين طرح نظارت بر سطح عرضه است که امور اجرایی آن به طور جدی درحال پیگیری می باشد.

دكتر جنت با بیان اینکه مسئوليت نصب برچسب اصالت بر روي محصولات غذايي ، آرايشي و بهداشتي برعهده سازمان غذا و دارو است، عنوان كرد: پس از تشكيل تيم هاي مشترك و تكميل طرح برچسب اصالت، آموزش به مردم را در برنامه کار خود قرار خواهیم داد تا ديگر هيچ محصولي را بدون برچسب اصالت خريداري نكنند. /ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.