اين روزها بازار مسکن شهر پردیس داغ مثل تابستان است.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در حالی که خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری خبر از غیر قانونی بودن خرید فروش واحدهای مسکن مهر واقع در پردیس در بنگاه های املاک داده این روزهای بازار خرید فروش واحدهای مسکونی در پردیس داغ شده است.

براساس این گزارش ايرج رهبر در گفتگو با خبرنگار ما، با بيان اينكه خريد و فروش هرگونه مسكن مهر بدون سند غير قانوني است گفت: تا زماني كه سندي براي اين واحدهاي مسكوني صادر نشده امكان خريد و فروش يا رهن و اجاره آن وجود ندارد.

وي ادامه داد: كساني كه در حال حاضر اقدام به خريد و فروش مسكن هاي مهر بدون سند را مي كنند بايد تبعات بعدي اين كار را كه مجازات و جريمه است را بپذيرند.

رهبر در ادامه تصريح كرد: وزارت راه و شهرسازي مالك اصلي مسكن هاي مهر است كه بايد هرچه سريعتر مانع خريد و فروش غير قانوني مسكن مهر بشود.

رئيس كانون سراسري انبوه سازان خاطر نشان كرد: تا زماني كه سند اعياني براي واحدهاي مسكن مهر به نام خود مالك صادر نشده امكان هيچ گونه خريد و فروش يا رهن و اجاره وجود ندارد

با وجود هشدار نهایی رئیس کانون سراسری انبوه سازان اما انگار بسیاری از خریدران فروشنگان غیر قانونی مسکن مهر گوششان بدهکار نیست به کارشان همچنان ادامه می دهند.

بر اساس این گزارش یکی از بنگاه داران واقع در شهر پردیس در همین رابطه گفته است

قیمت آپاراتمان ها در این شهر براساس سازه ، فاز، وامکانات متفاوت است و قیمت آپارتمان در این شهر از 900 هزار تومان شروع می شود و تا یک میلیون 700 هزار تومان خرید فروش می شود.

این در حالی بود که مصطفي قلي‌خسروي _ رييس اتحاديه سراسري مشاوران املاك خريد و فروش و انجام هر معامله مسكن مهر را در بنگاه‌هاي معاملاتي تخلف اعلام كرد و گفت: البته با بررسي‌ها و پيگيري‌هايي كه شخص من انجام داده‌ام به اين نتيجه رسيده‌ايم كه بيشتر اين معاملات توسط خود شركت عمران پرديس انجام مي‌شود.

وي افزود: در صورت اطلاع و مشاهده‌ي انجام معامله مسكن مهر در هر بنگاه معاملاتي دستور برخورد با آن و پلمپ بنگاه معاملاتي داده مي‌شود.

رئیس اتحادیه مشاروان املاک کشوری در اين باره افزود: هرچند از نظر حقوقي وقتي كسي حقي داشته باشد مي‌تواند اين حق را واگذار كند، ولي ما به بنگاه‌هاي معاملاتي خودمان دستور داده‌ايم كه بند «ج» را رعايت و دستور شخص وزير را مبني بر عدم خريد و فروش مسكن‌هاي مهر اجرايي كنند.

قلي‌خسروي در پايان با تاكيد بر اين‌كه سعي كرده‌ايم اين كار را منع كنيم، گفت: ناظران و بازرسان ما با نظارت‌هاي قوي كه از پرديس كرده‌اند، خبر آورده‌اند كه افراد در خود عمران پرديس اين معامله‌ها از طريق ورود به سامانه و آگهي‌ها انجام مي‌دهند و فعاليت خود تحت عنوان بنگاه‌هاي معاملاتي پيش مي‌برند.

گزاشات میدانی در شهر پردیس نیز حاکی از آن است که نان بنگاه داران در این منطقه حسابی در روغن است وخرید وفروش خوبی دارند.

فاز 4 پردیس 131 متری طبقه اول 2 خوابه متری یک میلیون 250 هزار تومان ، همچنین واحدی 113 متری واقع در فاز یک پردیس با کلیه امکانات 135 میلیون تومان واحدی 80 متری باکلیه امکانات 76 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است .


برچسب ها: پردیس ، خرید وفروش ، بنگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار