رئيس جمهور گفت: ايران امروز هفدهمين اقتصاد بزرگ دنياست و تا دو سال ديگر با روند فعلي به جايگاه پانزدهم ارتقاء خواهد يافت.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، محمود احمدي نژاد ظهر امروز (چهارشنبه) در مراسم بهره برداري از 52 هزار واحد مسکن مهر در استان زنجان و افتتاح بخش گازي نيروگاه سيكل تركيبي سلطانيه و راه زنجان – طارم، استان زنجان را ديار پايمرديها، رشادتها، ايمانهاي مستحکم، انديشه هاي نوراني، دلهاي پاک و دستهاي پر برکت دانست و اظهار داشت: استان زنجان و مردم اين استان همواره براي انقلاب و ملت ايران خير و برکت به همراه داشته اند.

رئيس جمهور با بيان اينکه تاريخ خاطره فداکاريها و مجاهدتهاي مردم زنجان را در صدها سال صيانت از انديشه و مکتب ناب پيامبر اسلام فراموش نخواهد کرد، گفت: مردم زنجان جزء اولين گروهي بودند که حقيقت ايمان را در چهره پيامبر اسلام ديدند و آن را پذيرفته و در مسير اعتلاي آن ايستادگي و مجاهدتهاي فراوان کردند.

وي با بيان اينکه استان زنجان سرشار از نعمتها، زيباييها و برکات است، گفت: استان زنجان از سرزمينهاي حاصلخيز، زمينهاي پربرکت، منازل زيبا و معادن قوي و بالاتر از آن از بهترين مردم با صفا، صميمي و دوست داشتني برخوردار است.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با تأکيد بر لزوم ساختن و آباداني کشور در مسير عزت و پيشرفت تصريح کرد: امروز ساختن ايران در حقيقت بالا بردن پرچم همه خوبي ها در عالم است و در اين راستا هر کس با هر نگاهي اگر به دنبال توحيد، عدالت، پاکي، صفا و نجات بشر است و براي وطن و آينده نسلهاي متوالي، ارزش و اهميتي قائل است، بايد براي ساختن ايران تلاش کند.

وي عشق به وطن را از تجليات عشق به خداوند دانست و خاطرنشان کرد: البته منظور از عشق به وطن آن علاقه اي نيست که ريشه در تعصبات دارد، بلکه منظور از اين عشق، عشق به وطني است که متعلق به ارزشهاي اسلامي مي باشد.

رييس‌جمهور با تأکيد بر اينکه همه امکانات براي ساختن ايران در کشور وجود دارد، اضافه کرد: بايد با همدلي دست به دست يکديگر داده و کشور را بسازيم.

احمدي‌نژاد ادامه داد: عده اي که به ظرفيت و توانايي ملت ايران در مسير سازندگي اعتماد ندارند، دائماً در مسير سازندگي کارشکني و توطئه مي کنند، اما ملت ايران بارها اثبات کرده که مي تواند کارهاي بزرگ را به بهترين شكل به سرانجام برساند.

رييس‌جمهور در ادامه سخنان خود با بيان اينکه تا پيش از دولت نهم صنعت برق 105 سال در اين كشور سابقه داشته است، اظهار داشت: در طي 105 سال گذشته 38 هزار و 100 مگاوات ظرفيت توليد برق در کشور ايجاد شده و اين در حالي است که طي كمتر از 8 سال گذشته، 28 هزار 740 مگاوات به ظرفيت توليد برق در سراسر کشور اضافه شده است که اين نشان دهنده ظرفيت و توان ملت ايران است که اگر تصميم بگيرد کاري را انجام دهد آن را به خوبي به ثمر خواهد رساند.

وي با اشاره به اين سخن پيامبر گرامي اسلام (ص) که اگر علم در ثريا هم باشد شخصيتهايي از ايران به آن دست خواهند يافت، گفت: اين سخن کنايه اي از توانايي، عظمت و کمالجويي ملت ايران است.

رييس‌جمهور با اشاره به جشن اتمام اجراي تعهدات استان زنجان در عرصه احداث مسکن مهر خاطرنشان کرد: زماني که موضوع احداث مسکن مهر در دولت نهم مطرح شد، عده اي که خودشان دوستان انقلاب هستند، معتقد بودند که اجراي اين طرح ممكن نسيت، اما تصميم گرفته شد که اين کار انجام شود و همه ارگانها و سازمانهاي مربوط نيز دست به دست هم دادند تا اين اقدام بزرگ در کشور به سرانجام برسد.

احمدي نژاد افزود: امروز تعهدات استان زنجان به عنوان اولين استان در قبال ثبت نام كنندگان اوليه مسكن مهر به طور كامل اجرا شده است و اين نشان مي دهد، وقتي در طول حدود چهار سال، 52 هزار واحد مسکن در يک استان ساخته مي شود، اگر کمي بشتر همت شود، مي توان اين تعداد را به 80 هزار واحد نيز رساند.

وي با تأکيد بر اينکه تأمين نياز مسکن در کشور بايد به روز شود، اظهار داشت: بايد به جايي برسيم که وقتي دو جوان ازدواج کردند، بلافاصله کليد خانه خود را دريافت کنند و شروع به پرداخت اقساط آن نمايند.

رييس‌جمهور با اشاره به اينکه امروز همه نيازهاي ساخت مسکن در داخل کشور توليد و تأمين مي شود، تصريح کرد: در حالي که تا سال 84 با وجود گذشت 50 سال از ورود صنعت سيمان به کشور ظرفيت توليد سيمان، حدود 32 ميليون تن در سال بود، امروز اين ظرفيت به 76 ميليون تن بالغ شده و تا پايان سال به 88 ميليون تن خواهد رسيد.

احمدي‌نژاد اضافه کرد: زمينهاي وسيع، مصالح کافي، نيروي انساني توانمند و پول فراواني در کشور وجود دارد که اجازه اقدامات بزرگ در عرصه هاي مختلف از جمله در ساخت مسکن را مهيا کرده است؛ ايران امروز هفدهمين اقتصاد بزرگ دنياست و تا دو سال ديگر با روند فعلي به جايگاه پانزدهم ارتقاء خواهد يافت.

رييس‌جمهور بهره برداري از راه مواصلاتي زنجان-طارم در اين سفر را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: مسير قبلي زنجان به طارم بسيار پر پيچ وخم و خطرناک بود كه براي رفع مشكلات ناشي از آن، از 21 سال پيش احداث راه جديد آغاز شده بود و با همت همکاران دولت، متخصصان و کارگران کشور بالاخره امروز رسماً به بهره برداري رسيد.

وي با تأکيد چند باره بر اينکه امروز ساختن و آباداني ايران مأموريتي همگاني است، گفت: به طور معمول هر دولتي که سر کار مي آيد پروژه هاي بزرگي براي آباداني کشور طراحي مي کند که بخشها و يا تعدادي از آنها ناتمام مانده و به دولتهاي بعد منتقل مي شوند که اين موضوع باعث مي شود، دولتهاي بعدي مجبور باشند، اتمام اين پروژه ها را به آغاز اجراي برنامه ها و وعده هاي خود، اولويت دهند.

رييس‌جمهور افزود: دولت پس از بررسي هاي گسترده به اين نتيجه رسيد تا تمام پروژه هاي بزرگ نيمه تمام کشور را فهرست کرده و تدبيري اتخاذ کند، تا قبل از پايان عمر دولت دهم همه آنها به سرانجام برسند و در اين راستا حدود 905 پروژه بزرگ تحت عنوان طرحهاي "مهر ماندگار" در کشور شناسايي شد که با حذف هزينه هاي زائد، تجميع اراده و همت همگاني و به فضل خدا همه آنها تا پيش از پايان دولت، به طور کامل عملياتي و اجرا خواهند شد، تا هم خدمتي به کشور و مردم بوده باشد و هم هيچ پروژه ناتمامي براي دولت آينده به ارث نماند.

احمدي نژاد با بيان اينكه امسال تمركز بيشتري بر كنترل تنظيم و تخصيص بودجه صورت گرفته است، گفت: امسال بنده خود شخصا گلوگاه بودجه را خيلي محكم در دست گرفته و بر تخصيص اعتبارات و مبالغ نظارت مي كنم و بسياري بخشها را كه بدون توجيه منطقي از خزانه بودجه دريافت مي كردند، از گردونه اعتبارات ملي حذف كرده ام.

وي افزود: مطمئنم بسياري نهادها و سازمانهايي كه سهمشان از بودجه دولتي حذف شده است، عليه دولت جوسازي و هياهو به راه خواهند انداخت، اما مهم اين است که خدمتي به کشور و مردم انجام شود.

احمدي‌نژاد با بيان اينکه مجموع ارزش پروژه هاي مهر ماندگار حدود 170 هزار ميليارد تومان است، اظهار داشت: تعدادي از اين پروژه ها به پايان رسيده که طرح توليد آهن اسفنجي فولاد مبارکه اصفهان و نيروگاه سيکل ترکيبي سلطانيه از جمله آنها بودند و به فضل الهي، با همت همگاني و دعا و پشتيباني ملت و همکاري نمايندگان محترم مجلس تمام توان خود را براي تکميل سريعتر اين طرحها به کار خواهيم گرفت و انشا الله از اين پس هفته اي يک سفر از سوي بنده يا همکارانم در دولت براي افتتاح اين پروژه ها انجام خواهد شد.

رييس‌جمهور با تأکيد بر اينکه بايد دست به دست هم دهيم تا ثروت کشور استحصال شده و در اختيار مردم قرار گيرد، تصريح کرد: ايران سرزمين بسيار ثروتمندي است و در همه جاي آن حتي در مناطق کويري کشورمان که بيش از 250 هزار کيلومتر مربع مساحت دارند، معادن بسيار غني وجود دارد که فقط در يکي از آنها آهن با خلوص حدود 98 درصد با حجم ذخيره 50 ميليارد تن کشف شده است كه با توجه به نياز سالانه كشور به 22 ميليون تن آهن، فقط اين معدن براي حدود 2500 سال پاسخگوي نياز آهن كشور خواهد بود.

وي اضافه کرد: امروز ثروت کشور بسيار زياد است و سرانه درآمد افراد در ايران از 12 هزار دلار در سال عبور کرده که اين رقم خوبي است و بايد به فکر راهکارهاي مناسبتر براي توزيع دقيق و عادلانه اين درآمدها باشيم.

رييس‌جمهور در پايان ضمن ابراز خشنودي دوباره از پيشگام بودن استان زنجان در اتمام اجراي تعهدات ساخت مسکن مهر گفت: اميدوارم استان زنجان همواره در همه عرصه هاي پيشرفت کشور پيشگام و پيشتاز باشد.
/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار