طبق مصوبه ی جدیدی، اگر واحدهای تولیدی با سطح تکنولوژی پایین سعی در نوسازی تجهیزت خود داشته باشند، در صورت جابجایی مکان، اصلاح ساختار و بازسازی تکنولوژی خود می توانند از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، مدیر کل پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش نقش تشکلهای کارگری در تحقق شعار سال، تاکید رهبری بر تکیه بر امکانات داخلی و تولید داخلی را یکی از رموز ماندگاری و عامل قدرت مردم در برابر دشمنان دانست و افزود: برنامه های توسعه ای و بسته های سیاستی و نیز ابلاغیه های اخیر رهبری در خصوص مواضع اقتصادی کشور، حکایت از این موضوع دارد.

وی با بیان اینکه سه قوه باید به نفع تولید کننده و تولید گر تلاش کنند تاکید کرد: بمنظور تحقق شعار سال باید قوانین و مقررات تامین اجتماعی، مالیات اصلاح و کارگر و کارفرما باید به نفع حمایت از تولید ملی گام بردارند.

یاوری یادآور شد: همکاری و همدلی نیاز مبرم تحقق شعار سال است و باید آذربایجانشرقی نیز با همکاری ارکان مرتبط تولید، مشکلات موجود را حل کند.

یاوری تاکید کرد: رهبر با تاکید بر حمایت از کار و سرمایه ی ایرنی سعی دارد تا توهم احتمالی دشمنان مبنی بر شکست کشندن دشمنان از طریق تحریم ها را به ضعف بکشاند.

مدیر کل پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با استناد به اصل 127 قانون اساسی برای حذف بروکراسی اداری و تسریع در رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی گفت: آغاز بکار ستاد تسهیل با هدف شناسایی واحدهای آسیب پذیر گام مثبتی در رفع مشکلات واحدهای صنفی داشته و تصمیمات این ستاد به منزله ی تصمیمات هیات دولت است.

وی در خصوص اصلاح ساختار واحدهای تولیدی گفت: طبق مصوبه ی جدیدی، اگر واحدهای تولیدی با سطح تکنولوژی پایین سعی در نوسازی تجهیزت خود داشته باشند، در صورت جابجایی مکان، اصلاح ساختار و بازسازی تکنولوژی خود می توانند از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنند.

در ادامه ی این همایش مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز با تاکید بر نقش تشکلات کارگری و کارفرمایی در تحقق شعارسال گفت: اداره کل کار تعاون و رفاه اجتماعی با تشکیل کمیته ی شعار سال در اولین مصوبه از این کمیته بر پرهیز از شعاری بودن این پیام تاکید دارد.

وی صیانت از نیروی کار، افزایش مبادلات مرزی، ایجاد ارتباط بین تعاونی های تولیدی و توزیعی، تمرکز منابع در واحدهای اقتصادی، شناسایی واحدهای مشکل دار و انجام بازرسی های موردی از آنها را از جمله مصوبات کیمته ی تحقق شعار سال عنوان کرد.

فاتح با بیان اینکه عمده مشکلات واحدهای تولیدی عدم همکاری برخی بانکهای عامل است گفت: بخشی از ان مشکلات، با پیگیریهای مقام ارشد استانی و سازمان صنعت و معدن بهبود یافته است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته ی پیشگیری بروز مشکلات در واحدهای تولیدی و صنفی در سطوح ملی استانی گفت: مشکلات واحدهای تولیدی با برگزاری جلسات ستاد تسهیل در سراسر کشور پیگیری می شود.

وی با اشاره به پیش گامی آذربایجانشرقی در رسیدگی به پرونده های حوزه سازش گفت: سعی دارم با برپایی این همایش و بررسی چالش ها فرصتهای تشکل های کارگری و کارفرمایی، روابط کار را در تحقق شعار سال نظام مند کنیم./س

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی از تحریم ها بعنوان یک فرصت قابل توجه یاد کرد و افزود: این موضوع باعث ایجاد انسجام بین واحدهای تولیدی شده است و نقش کارگران نیز در رشد و بالندگی نظام غیر قابل انکار است./س

برچسب ها: امتیاز ، تکنولوزی ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.