عمل جراحی تومور با سایزی معادل نیمی از مغز سالم بیمار برای نخستین بار در بیمارستان رهنمون یزد انجام شد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛‌ دکتر حمید حبوباتی، یک جراح مغز و اعصاب یزدی از انجام موفقیت آمیز عمل جراحی تومور مننژیوم قاعده جمجمه با سایزی معادل نیمی از مغز غیر تومورال بیمار، صبح دیروز برای نخستین بار در بخش VIP بیمارستان شهید رهنمون یزد خبرداد و افزود: در این عمل سنگین، این تومور شدیدا پرعروق بطور کامل وبدون ایجاد هرگونه نقص نرولوژیک تخلیه شد.

دکتر حمید حبوباتی جراح این عمل ضمن بیان مطلب فوق اظهارداشت: خانم 48 ساله ای به علت سردرد مراجعه کرد که با بررسی های انجام شده بوسیله سی تی اسکن و MRI این تومور تشخیص داه شد.

وی ادامه داد: از آنجا که این تومور فشار زیادی بر روی ساقه مغز داشت و منجر به  کاهش ضربان قلب در بیمار شده بود، به صورت اورژانسی تحت این عمل جراحی قرار گرفت.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر بیمار در بخش ICU بیمارستان شهید رهنمون بستری است تصریح کرد: هم اکنون حال عمومی بیمار خوب بوده و با هوشیاری کاملا نرمال تحت مراقبت ویژه است.

این جراح مغز و اعصاب در پایان متذکر شد: این عمل جراحی، عملی کم نظیر در سطح استان و کشور بوده است که  6 ساعت به طول انجامید./ح
برچسب ها: جراحی ، مغز ، سی تی اسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار