6پایانه مرزی جاده‌ای در آذربایجان غربی فعالیت دارد

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اروميه مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی گفت: 6 پایانه مرزی جاده‌ای در زمینه حمل و نقل کالا، بار و مسافر در آذربایجان غربی فعالیت دارد.

بابک طالبی اظهار داشت: آذربایجان غربی با دارا بودن شش پایانه مرزی جاده‌ای، یک مرز ریلی و یک مرز هوایی از استان‌های مهم در این زمینه در کشور است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، قرارگیری مرزهای زمینی مشترک ایران و ترکیه به صورت انحصاری در آذربایجان غربی باعث شده تا این استان به مهم‌ترین مسیر دسترسی به اروپا تبدیل شود که این امر اهمیت آذربایجان غربی در زمینه پایانه‌های مرزی و ترانزیت را چندین برابر کرده است.

طالبی افزود: موقعیت استراتژیک آذربایجان غربی که در تقاطع کریدور ارتباطی ترانزیت کالاهای تجاری قرار دارد ایجاب می‌کند که متولیان از این سرمایه خدادادی استفاده کرده و با سرمایه‌گذاری با هدف بسط و توسعه مرزهای زمینی استان، سبب افزایش ترانزیت را به جهت جذب درآمد و ایجاد اشتغال فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از روش‌های استفاده از این ظرفیت‌های اقتصادی و حمل و نقلی، ارتقای‌ زیرساخت‌های مربوط به هر مسیر مطابق با استانداردهای قابل قبول جهانی به منظور بالا بردن سرعت، امنیت و جا‌به‌جایی در حجم بالا است.

طالبی گفت: در سال‌های گذشته اقدامات چشمگیری در بهبود زیرساخت‌های ترانزیت از جمله احداث و بهسازی پایانه‌های مرزی و ارتقای خدمات در این مبادی آذربایجان غربی انجام شده است.

وی با اشراف بر اهمیت توسعه و بهسازی این مبادی ورودی و خروجی، توسعه فعالیت‌ها و نقش‌آفرینی بیشتر در توسعه همه جانبه کشور را خواستار شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.