دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: محرومیت و مظلومیت برخی مناطق بویژه حوزه زاگرس و زاگرس نشینان در كشور سابقه طولانی و تاریخی دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج ، 'محسن رضایی' روز گذشته  در جمع مردم دهستان محروم زیلایی از توابع استان كهگیلویه وبویراحمد افزود: مردم سلحشور و غیور این مناطق بدلیل شجاعت وظلم ستیزی خود به طور معمول و همواره مورد بی مهری دوره قاجار وپهلوی قرار می گرفتند.
وی بیان كرد: بررسی های تاریخ نشان می دهد كه بدترین و شدیدترین ظلم ها و نامهربانی در رژیم های گذشته بر مردم مناطق حوزه زاگرس در كشور تحمیل می شد ورژیم های گذشته به طورعمد مانع توسعه و پیشرفت و شكوفایی این مناطق می شدند.
عضو بنیاد خیریه وفاق سبزعلوی دركشوربا بیان اینكه نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول 33 سال گذشته منشا خدمات بی شائبه و فراوانی در حوزه ها و بخش های مختلف در این مناطق شده است ،افزود:تمامی دولتها به ویژه دولت دكتر احمدی نژاد با توجه به رویكرد خاص وی در زمینه محرومیت زدایی نیز خدمات ارزنده ای در مناطق محروم كشور انجام داده است.
فرمانده دوران هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: بدلیل عمق محرومیت ها و نیازمندی این مناطق در بخش های مختلف لازم است كه تلاش ها و خدمات بیش از گذشته و با جدیت و شدت بیشتر در حوزه های مختلف انجام شود.
وی لزوم فقر زدایی و رسیدگی به محرومان جامعه را از مهمترین دغدغه ها و سیاست های مسوولان و دلسوزان نظام دانست و گفت: شرط اساسی ولایتمداری مردم مداری و دستگیری از مظلومان و محرومان در سطح مناطق مختلف كشور است.
رضایی به استعداد ها ، ظرفیت ها و پتانسیل های ویژه در مناطق مختلف كشور به ویژه در استان غنی و سرشار از مواهب خدادادی دركهگیلویه وبویراحمد اشاره كرد وافزود: باید با همت بالا و تلاش مسوولان كشوری و استانی زیرساخت های لازم برای شكوفایی و بالفعل كردن این استعدادها را فراهم كرد.
وی ابراز داشت: داشتن نیروی انسانی قوی ، متخصص و متعهد ، شرایط اقلیمی مناسب، جنگل های فراوان ، آب های روان و اراضی حاصلخیز گوشه ای از توانمندی ها و استعدادهای بالقوه در این استان است كه با وجود همه این ظرفیت ها همچنان به لحاظ توسعه شرایط مطلوبی ندارد.
وی افزود: امروزه با توجه به شرایط تحریم ها و فشارهای شدید غرب بویژه در زمینه مسایل اقتصادی ، هر استان و منطقه ای می تواند متناسب با شرایط ، داشته ها و توانمندی های خود مسایل و مشكلات اقتصادی در منطقه خود را حل كند.
دبیر مجمع تشخیص مصلت نظام گفت: البته در این زمینه برنامه و كاركارشناسی از سوی مسوولان و متولیان امر نیز امری ضروری و اجتناب ناپذیر بشمار می رود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.