استراتژی مبارزه با تحریم های اقتصادی و فرهنگی / ایران را به قدرت برتر منطقه تبدیل می کند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام روز جمعه 23 تیر در جمع نخبگان مازندران در ساری با بیان اینکه در سالهای پس از انقلاب در دو مرحله دشمن از انقلاب شکست خورد گفت : در مرحله اول با مهار شورشها و کودتای داخلی نظام امنیتی ایران شکل گرفت و در شکست دوم دشمن در 8 سال دفاع مقدس نظام دفاعی ایران مستحکم شد .

محسن رضایی با اشاره به اینکه در هر دو مرحله مقابله با دشمنان 2 دستاورد نظام امنیتی و استحکام دفاع نظام برای کشور رقم خورد افزود : مرحله سوم هجمه دشمنان علیه ایران یعنی محاصره اقتصادی و فرهنگی از روزهای ابتدای انقلاب قابل پیش بینی بود .

وی با اشاره به یاداشتهای شهید باقری تصریح کرد این شهید در سالهای جنگ پیش بینی کرده بود که در آینده آمریکا با اخلال در سیاست خارجی ایران / اعراب و ایران را به جای اعراب و اسرائیل رودر روی هم قرار می دهد و محاصره سنگین اقتصادی را بر علیه ایران طراحی می کند .

رضایی با بیان اینکه از 30 سال قبل محاصره ایران شروع شده و از 3 سال گذشته شدت گرفته و پس از قطع نامه 1929 به اوج خود رسید یادآور شد من به همین دلیل از سپاه بیرون آمدم تا برای مقابله با فشار اقتصادی علیه ایران وارد عرصه انتخابات شوم .

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیروزی ایران در این مرحله را آخرین مرحله فشار دشمنان بر علیه کشور دانست و گفت : کشورهای کمونیستی با پیروزی در دو مرحله نخست همانند ایران به توفیقاتی رسیدند ولی در مرحله سوم موفق نشدند اما در صورت موفق شدن ایران در این مرحله /حرف نهایی را جمهوری اسلامی در دنیا خواهیم زد .

محسن رضایی با بیاناینکه آنها به جای نظام مردم را هدف قرار دادند افزود : امروز صحنه نبرد مرزی نیست و به جای اینکه به دنبال ساختن نظام جهانی باشیم باید اول از کوچه / خیابان / زمینهای کشاورزی / دانشگاهها / واحدهای صنعتی و خانواده های ایرانی شروع کنیم .

وی با اشاره به اینکه دشمنان بیکار ننشستند و به دنبال خشکاندن چشم های تولید ایران هستند تصریح کرد : حذف نیروهای ارزشی و انقلابی / تخریب ارزشهای انقلاب و امام و تضعیف رهبری سنگین ترین برنامه ای است که دشمنان در حال اجرای آن هستند .

رضایی با بیان اینکه ما در دستیابی به قدرت امنیتی و دفاعی در سالهای جنگ در کنار توکل و دعا با عقلانیت کارها را پیش می بردیم یادآور شد سالهاست که از دستاوردهای دهه اول انقلاب استفاده می کنیم و برای پیروزی در این مرحله باید هزینه آنرا بپردازیم . رضایی بی توجهی به نخبگان را بزرگترین ضعف حال حاضر کشور دانست و افزود : نخبه پروری کشور ما باید به مرحله ای برسد که نخبگان کشورهای حاشیه به جای سفر به اروپا به ایران بیایند .

وی با بیان اینکه دشمنان تمام روزنه ها را برای پیروزی ایران در این مرحله بستند و یا به قول معروف زیر خم ما را حسابی گرفتند گفت : تنها راه برون رفت ایران از این مرحله پیروزی است .

رضایی با اشاره به اینکه در صورت پیروزی ایران در این مرحله ایران بر 500 میلیون نفر جمعیت کشورهای منطقه سیطره پیدا می کند تصریح کرد : آن وقت است که تصمیمات نفت به جای واشنگتن در تهران گرفته می شود و باید گفت : که دیگر ایران در قالب مرز نمی گنجد .

یادآور می شوم هر چند رضایی به صورت کامل و واضح استراتژی چگونگی برون رفت از این مرحله جنگ را طرح نکرد ولی باگوشزد به دولت آینده یادآور شد دولت در اولین گام خود باید برای استفاده از نیروهای توانمند و نخبه ظرفیت سازی کند و به جای تفکر ساختن جهان به فکر ساختن ایران باشد و با دیپلماسی بین المللی قوی برنامه اقتصادی و فرهنگی را طراحی کند 

وی با بیان اینکه مازندران با تمام توانمندی و حضور همه جانبه خود در عرصه انقلاب و نظام حقش ادا نشد گفت : نمونه این مسئله بی توجهی و دست به دست کردن نساجی مازندران است که اقتصاد استان را به رکود کشاند ./س

برچسب ها: قدرت ، منطقه ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.