كار زار آقاي مرگ موش در گوتنبرگ سوئد / برخورد فیزیکی و تند ماموران حراست با خبرنگاران / سفر به سواحل بدون محدودیت/ بانگ غزل خداحافظی سرکرده پژاک / مرسی شبیه بازرگان است و... از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های پنجشنبه است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگارن،  اخبار ویژه روزنامه ها امروز پنجشنبه را در اینجا می توانید بخوانید:

 
روزنامه کیهان:

توضيح موسسه حكمت و فلسفه درباره يك خبر ويژه

در پاسخ به خبر ويژه كيهان 24/4/91 با عنوان «دام صهيونيست ها براي اساتيد دانشگاههاي ايران»، «موسسه پژوهشي حكمت و فلسفه» جوابيه اي ارسال كرده است كه ابتدا متن آن و سپس توضيح كيهان از نظرتان مي گذرد.

مديرمسئول محترم روزنامه كيهان

سلام عليكم

احتراما عطف به خبر «دام صهيونيست ها براي اساتيد دانشگاه هاي ايران» كه در مورخ 24/4/1391 صفحه 2، ستون خبر ويژه روزنامه كيهان منتشر شده است، ضمن تقدير از دقت نظر شما و همكاران محترمتان در شناسايي تهديدهاي نرم عليه فرهيختگان جامعه و پايداري بر اصول انقلاب اسلامي به ويژه مساله فلسطين، به اطلاع مي رساند طبق پيگيري روابط عمومي موسسه پژوهشي حكمت و فلسفه ايران از اعضاي هيئت علمي موسسه و براساس برنامه منتشر شده از سوي وبگاه نهمين «كنفرانس دو سالانه مطالعات ايران شناسي»، هيچ يك از اعضاي اين موسسه در آن همايش سخنراني يا مقاله ارائه نخواهند نمود. حال با توجه به شأن اعضاي هيئت علمي اين موسسه، خواهشمند است در اين خصوص اطلاع رساني لازم را مبذول بفرماييد. توفيقات روزافزون حضرتعالي و همكاران محترمتان در زمينه خدمت به آرمان هاي نظام مقدس اسلامي ايران را از درگاه ايزدمنان خواستاريم.

با احترام

ابوالفضل عنابستاني

مديرروابط عمومي موسسه

كيهان:

ضمن تقدير از حساسيت و توجه «موسسه پژوهشي حكمت و فلسفه» نسبت به خبر ويژه كيهان كه در آن از نقش عوامل بيگانه در برپايي كنفرانس دو سالانه ايرانشناسي در اسلامبول پرده برداشته شده بود لازم به توضيح است كه برابر مندرجات سايت اين كنفرانس آقاي «شهرام پازوكي» كه داراي گرايشات فرقه دراويش گنابادي است مقاله اي با عنوان «بيان سعاده: تفسير شيعي يا صوفيانه از قرآن» از «انجمن حكمت و فلسفه» براي ارائه در پنل شماره 61 كنفرانس مذكور (3 آگوست) ارائه كرده است.عنوان مقاله وي در تاريخ 28 مي 2012 مطابق 8 خرداد 1391 در سامانه اينترنتي iranianstudies.com ثبت شده است كه سوابق آن موجود است. روزنامه كيهان اميدوار است وزارت علوم با مشاركت دانشگاههايي مانند الزهرا، آزاد اسلامي، فردوسي مشهد، تهران و... با اطلاع رساني و تمهيدات لازم از مشاركت ساير افرادي كه براي كنفرانس دو سالانه ايرانشناسي در تركيه مقاله فرستاده اند، جلوگيري نمايند و نسبت به مسائلي چون جاسوسي آكادميك حساسيت داشته باشند. در روزهاي آينده روزنامه كيهان از پيوندهاي بيشتر برگزاركنندگان اين كنفرانس با فرقه ضاله بهائيت و سلطنت طلبان رازگشايي خواهد كرد.

اصلاح طلبان سرخورده در جنبش سبز تفرقه مي اندازند

عضو مركزيت گروهك منافقين، خاتمي و عبدالله نوري و هاشمي رفسنجاني را متهم به تفرقه افكني در صفوف جنبش سبز كرد.

حسين باقرزاده كه مدتي است ادعا مي كند از اين گروهك جدا شده، با اشاره به مواضع اصلاح طلبان مبني بر «مرزبندي با نيروهاي برانداز» و بازگشت به انتخابات نوشت: حركت اصلاح طلبي كه در سال 88 تحت الشعاع جنبش سبز قرار گرفت به دنبال احياي مجدد خود افتاده است اصلاح طلبي به تدريج در برابر جنبش سبز رنگ باخته بود و كمتر كسي از آن دفاع مي كرد و محدود به گروه كوچكي از مجلسيان و كساني مانند خاتمي شده بود. تبليغات حكومتي جنبش سبز را به فتنه تبديل كرد و از اصلاح طلبان خواست براي اثبات صداقت خود از فتنه تبري جويند.

وي در تحليلي كه از سوي سايت ايران امروز و با عنوان «تفرقه افكني در صفوف جنبش سبز» منتشر شده تاكيد مي كند: اين وضعيت شرايط را براي كساني مانند خاتمي بسيار سخت كرده بود. او كه هم چنان به ادامه راه اصلاح طلبي معتقد بود و در عين حال نمي توانست در ضمن تخطئه مسير متحدان پيشين خود مهدي كروبي و ميرحسين موسوي صريحا در برابر آنان بايستد در مخمصه سختي گرفتار شده بود. تلاش هاي اوليه او متوجه آن شد كه رداي رهبري جنبش سبز را، به خصوص پس از حصر خانگي كروبي و موسوي، بر تن خود كند و آن را به سوي جريان اصلاح طلبي سوق دهد. او حتي در ماه هاي پيش از انتخابات مجلس در اسفندماه گذشته شرايطي حداقل را پيش كشيد و شركت خود و اصلاح طلبان در انتخابات را موكول به تحقق آن شرايط كرد. براي بسياري از ناظران كه روشن بود اين شرايط تحقق پذير نيست، عمل خاتمي به معناي اعلام تحريم انتخابات تلقي شد. ولي درست در روزي كه جنبش سبز در كليت خود از رفتن به پاي صندوق راي سر باز زده بود و هيچ يك از شرايط خاتمي محقق نشده بود، او به صورت اعلام نشده و دور از چشم ديگران به نقطه دورافتاده اي رفت و بي سروصدا راي خود را به صندوق انداخت.

اين منافق خارج نشين تصريح كرد: راي خاتمي در اين روز در واقع اعلام تسليم او در برابر فشار حاكم براي بريدن از جنبش سبز بود. او در عين اين كه امروز همچنان بر «آزادي زندانيان سياسي» و رهايي كروبي و موسوي از حصر تاكيد مي كند اين اقدامات را ديگر شرطي براي همكاري خود با حكومت و شركت در بازي هاي سياسي آن نمي داند. او فقط انتظار دارد كه اين حد از دوري با جنبش سبز را جناح حاكم براي اثبات وفاداري او كافي بداند و آن را بپذيرد تا شايد بتواند يك بار ديگر شانس اصلاح طلبان را در انتخابات بيازمايد.

وي سپس هدف اظهارات اخير هاشمي درباره انتخابات آزاد و شفاف و قانوني را «ايجاد توهم و اميد كاذب در نيروهاي پراكنده اصلاح طلب» توصيف كرد و نوشت: اظهارات توهم آفرين خاتمي و نوري نيز نمي تواند انگيزه هاي ديگري داشته باشد يا هدف بهتري را دنبال كند. در فضاي بسته سياسي، صف بندي هايي متشكل از اصلاح طلبان رانده شده از حكومت و سرخورده از جنبش سبز در حال شكل گيري است. آقايان خاتمي و نوري به همگان توجه كرده اند كه به هيچ وجه در «دام حيله هاي تفرقه افكنان و دروغ پردازان» نيفتند، ولي از مصاديق آن نامي نبرده اند. آيا تفرقه افكني در صفوف جنبش سبز كه موضوع تلاش مشترك اينان و هاشمي رفسنجاني است، يك مصداق بارز آن نيست؟

كار زار آقاي مرگ موش در گوتنبرگ سوئد

برخلاف تظاهر عناصر فراري جريان فتنه مبني بر مرزبندي در برگزاري نشست هاي محفلي، آخرين نشست اين گروه ميزبان طيف متنوعي از عناصر لائيك و برانداز بود.

به موازات نشست طيفي از گروهك هاي برانداز(شامل سلطنت طلب ها، منافقين و كومله و طيفي از ماركسيست ها) در بروكسل، طيف موسوم به سبز نشستي را در گوتنبرگ سوئد و تحت عنوان سفيران سبز اميد برگزار كرد، با اين ادعا كه مي خواهد از نشست بروكسل و استكهلم متمايز باشد. اين در حالي بود كه برگزاركننده هر دو نشست بنياد سوئدي اولاف پالمه(يكي از ايستگاه هاي پوششي سازمان سيا در اروپا) بود.

ينس اورباك(اوربك) رئيس بنياد اولاف پالمه در واقع وزير سابق در دولت سوئد است كه در محفل گوتنبرگ حضور به هم رساند و پيش از اين در محفل استكهلم (نشست مقدماتي حلقه بروكسل) نيز حضور يافته بود. او تصريح دارد كه بنياد متبوعش سالانه 25 ميليون كرون از بودجه خالص ملي دولت پول دريافت مي كند.

نشست گوتنبرگ يك سال پس از نشست پاريس كه اردشير اميرارجمند نيز در آن حضور داشت، برگزار شد. در نشست اخير رجب مزروعي و علي اكبر موسوي خوئيني (دو نماينده فراري و مشاركتي مجلس ششم) و فرخ نگهدار (رئيس گروهك لائيك و منحله فدائيان خلق) ميزگرد مشتركي درباره انتخابات برگزار كردند و همچنين تقي رحماني از سران فراري گروهك ملي- مذهبي و نيز عناصر لائيك خارج نشين نظير كاظم كردواني و مهدي فتاپور سخنراني كردند. ديگر مهمان اين جلسه در واقع جزو سازمان دهندگان اصلي بود، فردي به نام رضا طالبي(از چپ هاي مقيم سوئد) است كه دست بر قضا جزو هماهنگ كنندگان نشست بهمن گذشته اپوزيسيون برانداز در استكهلم سوئد نيز بود! وي درباره ترميم سازمان سخنراني كرد.

فرخ نگهدار كه در لندن اقامت دارد روابط نزديكي را با كساني چون مهاجراني به هم زده و در اوج فتنه سبز، وي در كنار مهاجراني و عبدالعلي بازرگان و سروش و گنجي و كديور به عنوان اتاق فكر جنبش سبز در خارج اعلام شد. اين ماركسيست ورشكسته و فرصت طلب در جمع عناصر فراري و شبه اصلاح طلب خواستار نگاه اجمالي به انتخابات به جاي نگاه گروهي شد و از شركت در انتخابات دفاع كرد.

رجب مزروعي نيز كه خود به خاطر تندروي هايش در مجلس ششم بارها مورد عتاب كروبي قرار گرفت و اكنون در بروكسل اقامت دارد اين بار گفته است: اي كاش آهسته و پيوسته رفتن را در عرصه سياست ياد مي داديم و مي گرفتيم و هميشه با هزينه و فايده كار مي كرديم.

وي اضافه كرد: نگاه من اين است كه ما بايد راهي را پيدا كنيم كه يك قدم به جلو برويم و از خودمان بپرسيم كه از فرصت انتخابات مي خواهيم چه استفاده اي بكنيم. بسيار از تحولات برخاسته از انتخابات ها بوده است. جنبش دوم خرداد و جنبش سبز برآمده از كارزار انتخاباتي بوده است. حاكميت ناچار مي شود از فضاي انتخابات استفاده كند و براي ترميم پايگاه مشروعيت خود احتمالا فضا را باز كند. وي افزود: نگاه ما بايد نگاه فرصتي باشد براي پيشبرد جنبش اجتماعي و برخورد انتزاعي نداشته باشيم. بحثي كه من دارم مربوط به امروز است و شايد شرايط تا انتخابات بسيار تغيير كند. بايد بين كارزار انتخابات و خود انتخابات به معناي راي دادن تفاوت قائل شويم و براي كارزار انتخابات برنامه داشته باشيم و روي اين كار كنيم و جلو برويم.

در ادامه علي اكبر موسوي خوئيني با اشاره به انتخابات مجلس نهم حفظ اجماع ميان اكثريت جنبش سبز و حتي اصلاح طلبان را دستاورد مهمي دانست كه بايستي در انتخابات رياست جمهوري بعدي نيز آن را حفظ نمود. وي در عين حال گفت نبايد حرف آخر را اول زد و نيازمند برداشتن گام هاي آهسته ولي مطمئن هستيم و سخن از شركت و يا عدم شركت در انتخابات زودهنگام است.

بوش از عهده ايران برنيامد و مي دانيم كه اوباما هم اين كاره نيست

معاون پيشين رئيس ستاد ارتش آمريكا گفت: نه من، نه اسرائيلي ها و نه ايراني ها باور ندارند كه دولت آمريكا علاقه اي به درگيري نظامي با ايران داشته باشد.

ژنرال بازنشسته جك كين در مصاحبه با لي اسميت تحليل گر موسسه مطالعات امنيتي «هادسون» درباره تهديدهاي نظامي آمريكا و ادعاي اينكه گزينه نظامي روي ميز است، از تهديد نظامي دفاع كرد اما گفت: دولت آمريكا علاقه اي به اين كار ندارد. زماني كه ما نمي خواهيم كاري را انجام دهيم، آن چنان تفسير مي كنيم كه به اين نتيجه برسيم كه انجام اين عمليات دشوار است يا اينكه ارزش چنين هزينه اي را ندارد.

گزارشگر موسسه هادسون نوشت: مقامات رده بالاي نظامي و اطلاعاتي، همچون جيمز كلپر مدير سازمان اطلاعات ملي و دريادار مولن مي گويند فقط مي شود برنامه اتمي ايران را براي مدت كوتاهي به تعويق انداخت. ژنرال كين مي گويد «اين بدين خاطر است كه كاخ سفيد به آن اندازه كه مي گويد به ايران اجازه دستيابي به بمب نمي دهيم، به تهاجم نظامي علاقه ندارد. من باور ندارم كه دولت اوباما هيچ قصدي؛ هيچ گاه، براي حمله به ايران داشته باشد. من باور ندارم، اسرائيلي ها باور ندارند و ايراني ها هم باور ندارند.»

گزارش انستيتو هادسون تاكيد مي كند: در واقع اين ادعا كه برنامه اتمي ايران، با حمله نظامي آمريكا فقط ممكن است به تاخير بيفتد در زمان دولت جورج بوش مطرح شد. همچنان كه رئيس سابق سيا توضيح داده، دشوار است كه اين ادعا را نتيجه محاسبات سياسي قلمداد نكنيم. از آنجا كه بوش قادر نبود براي سومين بار به تماشاخانه جنگ در صحنه خاورميانه برود، راحت تر بود كه بگويد اقدام نظامي اثر چنداني در توقف برنامه اتمي ايران ندارد. يك مقام سابق پنتاگون مي گويد «چنين ادعايي ممكن است منعكس كننده اين ايده باشد كه نظاميان اگر مجبور نباشند علاقه اي به دخالت در خاورميانه ندارند».

هيس! كسي نبايد بفهمه كه تحريم ايران پژو را ورشكست كرده

تحليلگر راديو فردا اذعان كرد قطع همكاري شركت پژو با ايران بار سنگيني بر دوش اين شركت بوده و در اخراج 8 هزار كارگر اين شركت فرانسوي نقش داشته است.

فريدون خاوند در مصاحبه با راديوفردا البته تلاش داشت تا تعيين كنندگي قطع همكاري پژو با ايران در اخراج 8 هزار كارگر اين شركت را كمرنگ كند. وي با اين وجود گفت: ايران دومين بازار پژو بعد از فرانسه بود. مي توان گفت كه بدون قطع ارتباط با ايران هم «پژو» دچار مشكل مي شد و چاره اي جز بازسازي ساختارهايش نداشت. ولي بازار ايران هم، بار سنگين تازه اي بود كه بر دوش اين شركت گذاشته شد و اين را نمي توان نفي كرد. وقتي حدود دو هفته قبل «پژو» اعلام كرد قصد دارد دو سايت مهم اش را در حومه پاريس و شهر رن تعطيل كند، بعضي از سنديكاها بلافاصله موضوع ايران را پيش كشيدند، با اين استدلال كه رها كردن بازار ايران با بحران شركت فرانسوي بي ارتباط نبوده است.

وي افزود: شركت «پژو» مشكل ساختاري دارد، اشتباهات بزرگ استراتژيك مرتكب شده و قافيه را به خصوص به شركت هاي آلماني باخته و اين دليل اصلي بحران اين شركت است نه قطع رابطه اش با ايران. ولي به هر حال پيامدهاي اين قطع رابطه را هم نمي توان انكار كرد و مسلما اين رويداد بر وضعيت «پژو» تاثير منفي گذاشته. البته نه آن قدر كه بعضي از رسانه هاي جمهوري اسلامي مي گويند. مي توان گفت كه بدون قطع ارتباط با ايران هم «پژو» دچار مشكل مي شد و چاره اي جز بازسازي ساختارهايش نداشت. ولي بازار ايران هم، بار سنگين تازه اي بود كه بر دوش اين شركت افتاد.

تحليلگر راديو فردا خاطر نشان كرد: پژو در كنار «رنو» يكي از دو غول بزرگ اتوموبيل سازي فرانسه است و بحران آن يك زمين لرزه بزرگ را هم براي جامعه كارگري و هم براي فرانسوا اولاند رئيس جمهوري سوسياليست فرانسه به وجود آورده است، به خصوص از اين لحاظ كه چپ هاي فرانسوي با شعار «تغيير» به قدرت رسيدند و براي آنها دشوار است ببينند كه يك شركت خصوصي تصميم مي گيرد يك جا هشت هزار نفر از كارگران اش را بيرون كند.

وي درباره اين خبر كه شركت رنو قصد دارد در ايران بماند و حتي جاي پژو را بگيرد، گفت: اين خبر همين روزها به رسانه هاي فرانسوي درز كرده و بعيد نيست كه سر و صدا هم راه بيندازد. اين پرسش مطرح شده كه چرا «پژو»، شركت كاملا خصوصي فرانسوي، خاك ايران را زير فشار تحريم هاي بين المللي ترك مي كند، حال آنكه «رنو»، به رغم سهم پانزده درصدي دولت فرانسه در اين شركت، اعلام نكرده است كه قصد دارد به حضور خود در ايران پايان بدهد.

يادآور مي شود اعلام قطع همكاري شركت پژو با ايران در تامين قطعات يدكي چند ماه پيش و به دنبال خبر اتحاد اين شركت با شركت آمريكايي جنرال موتورز صورت گرفت. جنرال موتورز در حالي 7 درصد از سهام پژو را خريد كه خود از سال 2008 در شرايط بسيار بحراني قرار گرفت به نحوي كه مجبور به دريافت يارانه هاي سنگين از دولت آمريكا شد و متقابلا 32 درصد سهام خود را به دولت واگذار كرد.

با اين حال اتحاد پژو سيتروئن با جنرال موتورز چندان هم خوش يمن نبود و چند ماه بعد از اين همكاري و ترك بازار ايران، پژو مجبور شد اخراج 8 هزار كارگر را در دستور كار قرار دهد. مطبوعات فرانسه از وضعيت فعلي پژو به عنوان غرق شدن تايتانيك ياد كرده اند.

ظاهرا در اين ميان جناب تحليلگر راديو فردا قصد دارد با كمرنگ نشان دادن نقش تحريم ضد ايراني در اين ورشكستگي، مدال افتخار غرق تايتانيك پژو را به سينه شركت دولتي آمريكايي بياويزد.

روزنامه تهران امروز:

مرسی شبیه بازرگان است

محمدحسين صفار هرندي عضو تازه وارد مجمع تشخيص مصلحت نظام در يك اظهارنظر سياسي شخصيت محمد مرسي رئيس‌جمهور جديد مصر را به شخصيت بازرگان و اعضاي نهضت آزادي تشبيه كرد.وي كه در جمع دانشجویان طرح ولایت سخن مي‌گفت در خصوص رفتار سیاسی مرسی با ایران، آمریکا و اسرائیل تصريح كرد: کسانی که فکر می کنند مرسی مثل شهید رجایی است در اشتباهند؛ مرسی اسلامگرایی در چارچوب اخوان المسلمین است اگرچه متدین و متشرع است ولی تربیت شده فرهنگی بوده که در زندگی مسالمت آمیز با فرهنگ غربی و لیبرال عجین شده است.

وي در ادامه با اشاره به شباهت‌هاي مرسي با شخصيت «مهندس بازرگان و اعضاي نهضت آزادي» گفت: از مرسی توقعی در حد خودش داشته باشید، روحیه انقلابی بالایی دارد و با دشمنان خدا مرز بندی دارد؛ اما مرز بندی‌اش به تندی مرز بندی ما نیست. انقلاب مصر به تدریج پیش می‌رود. وقتی پرچم اسلامگرایی در مصر بلند شد تن اسرائیل را لرزاند. صفارهرندی گفت: اگر به عنوان مردم انقلاب کرده، مسلمان و متعهد باشیم از تمام فتنه‌ها و انحرافات سر بلند بیرون خواهیم آمد و اگر خود را ایرانی مسلمان متعهد ندانیم دچار خطرات جدی خواهیم شد. وی تهدیدات را فرصتی برای ایران اسلامی دانست و افزود: ما در برابر فشارهای دشمنان قوی‌تر از گذشته عمل خواهیم کرد؛ به طوری که در چند ماه اخیر تعدادی از دستگاه هایی که تحریم شده بود ، با بسیج اهالی صنعت ساخته شد.

عضو مجمع تشخيص تصریح کرد: اصلاح طلبانی که روزی می‌خواستند از حاکمیت خارج شوند امروز کارشان به جایی رسیده که برای برگشتن به انتخابات ریاست جمهوری صف کشیده‌اند.

صفارهرندی با بیان اینکه اصلاح طلبان ادعا کرده‌اند که به هیچ قیمتی انتخابات را تحریم نخواهند کرد و اگرکسی از اصلاح طلبان بخواهد انتخابات را تحریم کند از مجموعه اصلاح طلبان بیرون انداخته خواهد شد، افزود: وقتی مردم مقتدرانه و متحدانه در صحنه باشند، دشمنان نظام راه به جایی نخواهند برد و همان کسانی که قهر کردند، خودشان برخواهند گشت.

دست‌های پنهان داخلی درپی ساختن شعب‌ابی‌طالب هستند

پرويز سروري عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس از دست‌هاي پشت پرده داخلي تحريم‌ها خبر داد. او گفت: احساس می کنیم دست های پنهانی در پشت صحنه تحریم‌ها در داخل وجود دارد که به شدت تلاش می کند از وضعیت اقتصادی و معیشتی داخل کشور شعب ابی طالب بسازد و کشور را بر اساس آدرس غلطی که به ملت می دهد در مسیر سازش و تسلیم قرار دهد.

سروری افزود: این موضوع از ماه‌ها قبل احساس می شد و امروز بیشتر از گذشته احساس می شود.

قائم‌مقام جمعيت رهپويان كه با مهر گفت‌وگو مي‌كرد، خبر داد: برخی مانع تنظیم بازارمی شوند تا زمینه را برای گرانی و افزایش قیمت‌ها فراهم کرده و مقاومت طلایی ملت ایران را متوقف کنند.

وي افزود: اقدام این عده به نوعی همگرایی و همسازی با سمفونی نظام سلطه است و دستگاه های امنیتی باید این موضوع را پیگیری کرده و دست های پنهان را شناسایی و قطع کنند.

سروري همچنين از عوامل داخلي كه به جنگ روانی و فشارهای متعدد اصحاب رسانه نظام سلطه بر جمهوری اسلامی ایران دامن مي‌زنند انتقاد كرد.وي گفت: آنها نمی‌خواهند دستاورد بزرگ ملت ایران به عنوان الگویی موفق در جهان مطرح شود.

اين نماينده سابق مردم تهران در مجلس همچنين از حركات مشكوك در دستگاه اجرايي خبر داد و از دولت خواست با اين حركات مشكوك برخورد كند.

وي در اين باره تصريح كرد: متاسفانه وجود سوءتدبیر در دستگاه اجرایی را نمی توان نادیده گرفت هر چند که امروز دولت در وسط میدان است و همه باید تلاش کنند دولت را کمک کنند تا با پدیده گرانی مقابله شود، از سویی دولت نیز باید تلاش کند حرکات مشکوکی که در دستگاه اجرایی دیده می شود را قطع کرده و اجازه ندهد زحماتش به هدر برود.

واكنش الهيان به اظهارات رحيمي

اظهارات محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس‌جمهور مبني بر اينكه «مدعیان مبارزه با فساد، خود فساد اقتصادي دارند» با واكنش يكي از نمايندگان سابق مجلس روبه‌رو شد. زهره الهيان معتقد است اين حرف نماينده دولت فرار به جلو است. عضو سابق كميسيون امينت ملي و سياست خارجي مجلس هشتم دراين باره به فارس گفت: اتهام به نمایندگان اصولگرا و پاکدست مجلس، تنها فرار به جلو محسوب می‌شود.

وی افزود: برخی‌ افراد می‌خواهند بدون هیچ سندی و با هر بهانه‌ای، افرادی که عزم جدی برای مبارزه با مفاسد دارند را متهم به فساد اقتصادی کنند در حالی که این کار سنخیتی با اخلاق سیاسی ندارد.

اين نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افکار عمومی از وضعیت افراد مطلع هستند، توصيه‌اي به نزديكان رئيس‌جمهور كرد. او در اين باره تاكيد كرد: اگر نزدیکان رئیس‌جمهور سندی مبنی بر مفاسد برخی نمایندگان دارند بهتر است به قوه قضائیه ارائه کنند و فضاسازی رسانه‌ای تنها تلاش برای انحراف افکار عمومی از مفاسد آنها تلقی خواهد شد.

الهیان در پاسخ به این سوالی درباره تناقص در رفتار یکی از نزدیکان رئیس‌جمهور که در گذشته گفته بود هرکسی سندی مبنی تخلفاتش دارد جار نزند و آنرا به قوه قضائیه ارائه کند اما خودش خطاب به برخی‌ افراد اتهام فساد می‌زند، خاطرنشان کرد: تناقض در رفتار اینگونه افراد برای منحرف کردن اذهان است چرا که این افراد تصور می‌کنند با فضاسازی رسانه‌ای می‌توانند افکار عمومی را تحت شعاع قرار بدهند.

روزنامه ملت ما:

بانگ غزل خداحافظی سرکرده پژاک

عبدالرحمن حاجی احمدی سرکرده گروهک تروریستی پژاک مدتی است به علت بیماری شدید تحت معالجه های تخصصی است.

این بیماری باعث شده است که طی چند روز گذشته به صورت اورژانس توسط خواهرزاده خود که در حال حاضر با وی در آلمان زندگی می کند به بیمارستان منتقل شود. وی که فارغ التحصیل رشته کشاورزی است تبعه آلمان بوده و با یک زن آلمانی ازدواج می کند که به علت مشلات عدیده اخلاقی زن آلمانی وی از حاجی احمدی جدا می شود دختر این شخص نیز به علت همین رفتارهای پدر خودشکی کرده است.

مانور مخفیانه خاموشی وزارت نیرو

با توجه به فصل گرما و با وجود وعده های وزارت نیرو برعدم قطع برق سی روزهای گذشته شاهد بودیم که برق نقاطی از تهران به صورت متناوب قطع شده است.

گفته می شود این رویه شاید مانوری خاموش برای آماده کردن مردم تهران به موج قطع برق در روزهای گذشته باشد.

پیام ربع پهلوی به همایش پیرو پاتال ها

«شهرام همایون»، مدیر و مجری سلطنت طلب تلویزیون ماهواره ای «کانال یک» (Channel One) پنجشنبه 8 تیر 28 جون، نشست مضحکی با عنوان «همایش دفاع از تمامیت ارضی» با حضور جمعی از پیرزن ها و پیر مردهای ورشکسته سیاسی برگزار کرد.

رضا پهلوی فرزند شاه مخلوع که از هر فرصتی برای مطرح کردن خود استفاده می کند، پیامی برای این نشست نمایشی ارسال کرد.

«از مهم ترین دستاوردهای این همایش انجام شدن آن بود! و ماقدم به قدم به سویی می رویم که بتوانیم یک حرکت ملی و سیاسی را انجام بدهیم.»

سفر به سواحل بدون محدودیت

علاوه بر وضع نامناسب وسایل نقلیه عمومی، ناامنی جاده ها، بالا بودن هزینه های سفر، ضعف خدمات دهی هتل ها و اقامتگاه ها و مسائلی از این دست که موجب می شود مسافرین قید سفرهای داخلی را زده و به سفر خارجی بروند یکی دیگر از عوامل اصلی را می توان توسعه اباحه گری و بی اخلاقی در برخی از مقاصد گردشگری ذکر کرد.

با وجود دعای مسئولان میراث نه تنها از حجم این سفرها کاسته نشده است بلکه تورها با تغییر آدرس به صورت صوری مسافرین را در کمترین زمان به این مقاصد می رسانند.

به طوری که تنها سواحل بدون محدودیت ترکیه، در ماه ژوئن سال گذشته 14 هزار ایرانی به آنتالیا سفر کرده اند و این تعداد برای کل سال 2010 از سوی رسانه های ترکیه 69 هزار مسافر ایرانی اعلام شده است.

همچنین در سال 1390 ایران به عنوان بزرگ ترین فرستنده توریست به تایلند اعلام شد.

روزنامه جمهوری اسلامی:

برخورد فیزیکی و تند ماموران حراست با خبرنگاران
 
* تجمع كارگزاران شركت مخابرات استان همدان كه خواستار حل مشكلات خود بودند، با برخورد فيزيكي و تند مأموران حراست اين شركت با خبرنگاران همراه شد.

درحالي كه جمعي از كارگزاران روستايي شركت مخابرات استان همدان با حضور در برابر شركت مخابرات خواستار توجه مسئولان به عدالت مزدي، مشكلات بيمه‌اي و مطالبات معوقه چندين ماهه خود از شركت مخابرات استان بودند، تني چند از خبرنگاران از جمله خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي كه حسب وظيفه ذاتي خود براي پوشش خبري اين رويداد اقدام كرده بودند با برخورد قهرآميز و فيزيكي حراست شركت مخابرات همدان مواجه شدند.

در اين اقدام كه بدون توجه به شأن و جايگاه خبرنگاران انجام شد علاوه بر برخورد لفظي و فيزيكي با خبرنگاران، دوربين عكاسي بعضي از آنها توقيف گرديد.

محمود عباس به تهران می آید

* محمود عباس، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين با پذيرفتن دعوت رئيس‌جمهور ايران قرار است براي شركت در اجلاس غيرمتعهدها به تهران سفر كند.

اعلام اين خبر توسط مقامات تشكيلات خودگردان موجب اعتراض مقامات رژيم صهيونيستي شد.

به نوشته روزنامه جروزالم پست، مقامات رژيم صهيونيستي گفته‌اند "محمود عباس بايد نقاب از چهره خود بردارد و با صراحت بگويد طرفدار صلح و سازش است يا مي‌خواهد مقامات ايراني را در آغوش بگيرد.

" محمود عباس، براساس طرح آمريكا و غرب براي مقابله با مقاومت فلسطين، دولت خودگردان را تشكيل داده و با رژيم صهيونيستي روابط نزديكي دارد.
 
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.