سرمربي تيم ملي بسكتبال جوانان با پرهيز از بحث مدال و نتيجه تأكيد كرده قول مي دهم با تمام وجود در آسيا بجنگيم اما حتي چين هم نبايد از مدال آوري قطعي حرف بزند.

مهران حاتمي در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران با مرور سفر 3 هفته اي تيم ملي جوانان به اروپا تصريح كرد: در مرحله اول با تيم هاي زير 20 سال در مجارستان بازي كرديم كه عملكرد ابتدايي مان چندان خوب نبود اين جريان هم با توجه به زمان كوتاهي كه از شروع بازيكنان گذشته بود، طبيعي به نظر مي رسيد. ضمن اينكه بازي كردن در سطح اروپا سخت و متفاوت با بازي خودمان است.

*هدف برد و باخت نيست

وي ادامه داد: در اسلووني هم ابتدا مؤفق به بردن تيم زير 18 سال اين كشور شديم اما روز بعد از آن مقابل تيم زير 21 سال اسلووني مسابقه را واگذار كرده و بازي خوبي هم انجام نداديم اما هدف ما از اردوهاي تداركاتي برد و باخت نيست.

حاتمي ادامه داد: هدف ما اين بود كه تمام بازيكنان جوان فرصت بازي پيدا كنند به خصوص آنهايي كه كمتر سابقه بازي داشتند، در 5 بازي اول هم اين كار را انجام داده و حتي مقابل تيم زير 21 سال اسلووني بازيكنان اصلي كمتر از 10 دقيقه بازي كرده و بيشتر زمان ما به ارزيابي نفرات گذشت.

سرمربي تيم ملي جوانان در مورد تورنمنت ايتاليا تأكيد كرد: پس از 2 اردوي اوليه و آمادگي بيشتر بازيكنان، نتيجه در تورنمنت ايتاليا برايمان اهميت پيدا كرد و تلاش كرديم با تركيب قوي تري بازي كنيم. در بازي اول با ايتاليا پس از 35 دقيقه بازي متأسفانه پاي سجادمشايخي گرفت و اين بازيكن را در زمان تعيين كننده بازي از دست داديم و بازي را هم واگذار كرديم اما در كل از بازي تيم رضايت داشتيم.

*نزديك 70 خطا از بازيكنان ما گرفتند

وي افزود: در مقابل اوكراين هم تا 10 دقيقه آخر مساوي بوديم اما در دقيقه 39 بازي را به نفع خود برگردانديم سوئد هم بسيار خوبي بود كه بهترين و بلندترين بازيكنان خود را در اختيار نداشت اما در هر حال بازيكنان ما بازي بسيار خوبي انجام دادند.

سوئدي ها هم با توجه به سنگين بودن باخت به ايران، در دقايق آخر بازي را به جنجال كشيدند و بخششان هم داوري ناعادلانه بود در حالي كه داوران نزديك به 70 خطا از بازيكنان ما گرفتند به طوري كه 8 بازيكن ايران تا پايان بازي پنج خطايي شدند.

حاتمي در پاسخ به اينكه آيا تيم ملي ايران در مسير قهرماني دوباره قرار دارد، اشاره كرد: ما كار بسيار سختي داريم و نبايد فراموش كنيم حريفاني مثل چين و كره در مسابقات جهاني حضور داشته و بقيه هم بازي هاي تداركاتي با تيم هاي بزرگ را تجربه كرده اند البته ما هم تجربه خوبي با بازي هاي تداركاتي اروپا به دست آورديم و اميدوارم موفق به استفاده از اين تجربيات در مسابقات آسيايي شويم.

*تعداد بازيهاي تداركاتي مان كمتر از حريفان است

حاتمي از نقاط قوت و ضعف تيم گفت: نقطه قوت تيم ما تجربه شركت در اين تورنمنت است كه با لطف فدراسيون شرايطش فراهم شد و اميدوارم بازيكنان از آن به خوبي استفاده كنند اما در هر حال تعداد بازيهاي تداركاتي مان كمتر از چين و كره بوده و وقت بيشتري هم نداريم.

*اعزام جوانان به جاي تيم دانش آموزي

سرمربي تيم ملي جوانان تأكيد كرد: تيم ملي جوانان در قالب تيم دانش آموزي از 2 تا يازده مرداد براي حضور در مسابقات المپياد دانش آموزي راهي چين مي شود و بازيكنان در اختيار ما نيستند اما به محض برگشت آنها تا زمان اعزام به مغولستان اردوي خود را در تهران تشكيل مي دهيم.

وي در مورد توافق با آموزش و پرورش براي اعزام بازيكنان به چين تأكيد كرد: ما يك ماه ديگر مسابقات آسيايي را در پيش داريم اگر تا آن زمان بازيكنان در جريان مسابقات چين دچار مصدوميت شوند براي تيم مشكل ايجاد مي شود و به عنوان مربي ترجيح مي دادم بازيكنان در اختيار خودمان باشند.

*توقع بيجا ايجاد نمي كنم

حاتمي در مورد نتيجه مسابقات آسيايي خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه تيمي مثل چين 2 سال در اردو بوده و برنامه ريزي دقيقي داشته اند توقع بيجا در مورد تيم خود ايجاد نمي كنم و تنها قول مي دهم درمسابقات با تمام وجود بجنگيم نه اينكه مقام بياوريم.

دوست ندارم با بحث هاي حاشيه اي و مقام احتمالي روي بازيكنان فشار بياوريم حتي تيمي مثل چين هم نمي تواند از مدال آوري قطعي خود صحبت كند.

وي خاطر نشان كرد: اردوي 3 هفته اي اروپا فراتر از تصور و عالي بود اميدوارم فدراسيون براي تمام تيم هاي پايه چنين برنامه هايي را تدارك ببيند./مح

برچسب ها: بسکتبال ، اروپا ، اسلوونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار