سرمربي تيم بسكتبال دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد بايد با نگاهي بهتر به تيم بسكتبال باشگاه، به سطح تيمي مثل مهرام برسد. تيم ما در 3 سال از رده چهاردهم به چهارم رسيد.

مهران حاتمي در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران در مورد تيم دانشگاه آزاد تصريح كرد:‌ دانشگاه آزاد را در رتبه 14 تحويل گرفته و بعد از سه سال حالا به جايگاه چهارم جدول رسيديم. اين 10 رتبه صعود حاصل 3 سال زحمت مسئولان باشگاه و بيش از آن تلاش هاي متعدد بازيكنان بود اميدوارم اين روند با ثبات در تيم حفظ شود.

وي افزود: مسئولان بالاتر از ما هم بايد به درخشيدن تيم بسكتبال دانشگاه آزاد علاقه داشته باشند دوست داريم اين تيم را در بالاترين سطح ببينيم چون به هر حال بسكتبال هم يك ورزش دانشگاهي است.

تا به حال تلاش هاي زيادي براي تيم شده است و حالا هم اگر مثل تيم هاي ديگر حداقل 2 بازيكن خارجي خوب جذب كنيم قول مي دهم بازيهاي زيبايي را از اين تيم شاهد باشيد.

بازيكناني مثل اصلاني بايد حفظ شوند

حاتمي گفت: دانشگاه ديگر مقابل هيچ تيمي از قبل بازنده نيست و بازيكنان ما نشان داده اند كه سطح بالايي دارند اگر سال قبل خريد اصلاني را از دست نداده بوديم با همين بازيكنان بهترين تيم را داشتيم.

اميدوارم دانشگاه آزاد بازيكنان خود را وقتي به مرحله رشد مي رسند همانند اصلاني از دست ندهد. البته ما هم علاقه اي به گرفتن آينده بازيكنان نداريم. اصلاني بازيكن خوب و با شخصيتي است و اين مشكل به باشگاه مربوط مي شود. دانشگاه بايد خود را به سطح تيمي مثل مهرام برساند.

سرمربي دانشگاه آزاد به شرايط فصل جاري پرداخته و در مورد بازي با ذوب آهن تأكيد كرد: هر 2 تيم در آخرين ديدار معوقه ليگ خوب بودند و تنها در دقيقه آخر شانس كمي بيشتر بود. بازيكنان دانشگاه هم با وجود برد اشتباهاتي داشتند اما به هر حال خوشحالم كه بدون بازيكن خارجي و 2 يار اصلي تيم اين پيروزي رسيديم.

وي ادامه داد: اميدوارم مشكلات ذوب آهن هم به زودي حل شود اين تيم بازيكنان واقعاً خوبي دارد كه هميشه به تيم ملي هم كمك كرده اند.

*از داوران معذرت مي خواهم

سرمربي دانشگاه آزاد در مورد اعتراض هفته قبلش به داوري اشاره كرد: پس از 15 سال مربيگري آن بازي مقابل مهرام يك استثنا بود. حالا هم از كادر داوري و رييس كميته داوران به خاطر نوع اعتراضم به قضاوت داوران عذرخواهي مي كنم و به نظرم شكل مطرح كردن آن اشتباه بود و ديگر به اين شيوه پس از باخت از داوري صحبت نمي كنم اما از سوي ديگر هم بايد داوران در كارشان زير ذره بين باشند و مطمئنم نگاه فدراسيون ريزبين و متمركز است.

مربي تيم ملي بسكتبال در مورد ادامه همكاري با تيم ملي توضيح داد: بايد سرمربي جديد در اين مورد نظر دهد و خودم هم به اين توجه كنم كه آيا توان كمك كردن به تيم ملي را دارم يا نه؟

"بچيروويچ" تا حدودي با توجه به رويارويي در جام جهاني از من و كماليان شناخت دارد و فعلاً‌هم طبق گفته مشحون نظرش بر ماندن ماست.

*تنها چند امتياز با ه شت تيم اول آسيا اختلاف داريم

وي افزود: تيم ملي ايران با هشت تيم اول آسيا تنها 3 يا چهار امتياز اختلاف دارد. در اين بين ا مكانات سخت افزاري و آمادگي تيم ها اهميت دارد كه متأسفانه ما اين امكانات را نداريم و گرنه بازيكنان بسكتبال ايران جزء با استعدادترين هاي دنيا هستند كه نيازمند امكانات، ابزار، مربي خود وقت و برنامه ريزي 10 تا 15 ساله براي رشد دادن آنها هستيم. صبر و حوصله هر كشوري براي قهرماني بايد زياد باشد.

حاتمي خاطر نشان كرد:‌ يك هفته بعد از جام ملتها توان صحبت نداشتم اما آن شكست ها گذشته و حالا بايد تنها به اين فكر كرد كه چطور اشتباهات تكرار نشود. به نظرم انتخاب درست 70 درصد موفقيت يك تيم به شمار مي رود.

10 درصد تداركات و برنامه بلند مدت تمريني وتنها 10 درصد هدايت تيم از كنار زمين ا ست كه اگر آن 10 درصد ديگر درست باشد ديگر مربي نيازي به داد و فرياد كنار زمين ندارد./با
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار