همايش مردمي در حمايت از سوريه و مردم اين کشور در مقابله با توطئه هاي خارجي در اردن برگزار شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه ؛  شرکت کنندگان در اين همايش مردمي که در کفر سُوم در اربد در شمال اردن برگزار شد تاکيد کردند مقاومت سوريه در مقابل توطئه پايه گذار نظام جديد جهاني است.

آنها همچنين از اعراب خواستند به خطراتي که در اين مرحله منطقه را تهديد مي کند واقف باشند و از سوريه حمايت کنند.

خبرنگار اين شبكه افزود: شرکت کنندگان در همايش تاکيد کردند سوريه با مقاومت در برابر توطئه مي کوشد نظام جديدي را در جهان پايه گذاري کند.

خالد الحطبه کارشناس سياسي اردني نيز خاطرنشان كرد: آمريکا و متحدان آن ديگر تنها قدرت هاي جهان نيستند بلکه اکنون قدرت جديدي شکل گرفته است و بحران سوريه باعث شکل گيري چنين قدرتي شده است بر همين اساس روسيه و چين از سوريه حمايت مي کنند و ما ايمان داريم که اين کشورها تا پايان از سوريه حمايت خواهند کرد زيرا اين حمايت به نفع خودشان است. اگر سوريه قوي نبود و در برابر توطئه نمي ايستاد اينگونه آزادگان جهان را جذب خود نمي کرد.

علي الحسن از کميته مردمي حمايت از سوريه در اردن به عنوان ديگر شرکت کننده در اين همايش گفت: آمريکا و متحدان اين کشور هيچگاه از اعراب و مسائل عربي حمايت نکرده اند. اکنون نوبت روسيه است. درست است که نقش کنوني روسيه مبتني بر منافع اين کشور است اما منافع اين کشور همسو با منافع اعراب و سوريه است.

در ادامه گزارش آمده است: شرکت کنندگان در اين همايش اعلام کردند آنچه عليه سوريه روي مي دهد در واقع همه اعراب را هدف قرار داده است.

ابراهيم علوش نويسنده و کارشناس سياسي اردني به عنوان يکي از شرکت کنندگان در همايش گفت: با وجود افزايش خشونت ها و حملات رسانه اي، بايد به همه اطمينان خاطر بدهيم که درگيري با گروه هاي مسلح آخرين مراحل خود را مي گذراند. سوريه تصميم گرفته است به شيوه نظامي به مسئله پايان بدهد و اين شيوه مناسبي است. سوريه پس از آن که مدت ها ميدان را براي حل سياسي باز گذاشت و طرف هاي مقابل چنين راه حلي را رد کردند به راه حل نظامي روي آورده است.

محمد عبيدات کارشناس اردني مطالعات سياسي گفت: اين منازعه به همه اعراب مربوط مي شود. توطئه شکست خواهد خورد و ملت سوريه مي تواند هرگونه اقداماتي از اين دست را شکست دهد.

طلال عبيدات فعال اردني  ضمن اعلام حمايت خود از سوريه گفت: ما از سوريه و رهبري اين کشور حمايت مي کنيم.

شرکت کنندگان در اين همايش اقدامات تروريستي عليه سوريه را محکوم و تاکيد کردند آگاهي و بيداري مردم و ارتش سوريه به آنها کمک مي کند در برابر تروريسم بايستند.

برچسب ها: اردن ، سوریه ، همایش ، توطئه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار