یکی از مقامات عالی رتبه اردن اعلام کرد ،کشورش با هر گونه کاهش سطح خدمات و کمک رسانی آژانس امداد وکار سازمان ملل متحد به آوارگان فلسطینی (آنروا) به شدت مخالف است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا ؛ "محمود العقرباوی " مدیر اداره امور فلسطین وابسته به وزارت امور خارجه اردن تصریح کرد : میزان کمک رسانی آژانس آنروا به آوارگان فلسطینی مقیم اردن نباید کاهش یابد زیرا این امر بار مالی بیشتری را بر اردن وارد خواهد کرد .
 

 

بر اساس این گزارش ، "العقرباوی"  یادآور شد : جامعه جهانی باید به روند کمک رسانی خود برای آوارگان فلسطینی پایبند باشد تا مسئله فلسطینی ها بر اساس قوانین و قطعنامه های بین المللی حل شود . مقام اردنی همچنین  اظهار داشت : تلاش در زمینه مبارزه با فقر و حل بیکاری آوارگان فلسطینی از اهداف راهبردی آنروا است و این نهاد بین المللی نباید روند کمک رسانی به فلسطینی ها را محدود کند.
 

 

یادآور می شود ، آنروا در ماههای اخیر به بهانه اینکه با بحران ملی شدیدی روبه رو است تلاش زیادی کرد تا برخی از مسئولیت هایش در کمک رسانی به آوارگان فلسطینی در خاک اردن را به دولت این کشور واگذار کند ولی اردن با آن مخالفت کرد.
 

آژانس آنروا به 4 میلیون فلسطینی در اردن، سوریه، لبنان ، کرنه باختری رود اردن و نوارغزه کمک رسانی می کند ولی این سازمان در سالهای اخیر با کسری مالی شدیدی روبه رو است . /ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار