سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: يك هيئت حقوقي- كنسولي اتهام وارده به ديپلمات ايراني در آلمان را پيگيري خواهد كرد.

رامين مهمان پرست سخنگوی وزارت امور خارجه در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به طرح اتهام واهی مقامات آلمانی  نسبت به ديپلمات ايراني مقیم این کشور گفت: ما همواره شاهد يك هجمه ناجوانمردانه ازسوي كشورهاي غربي عليه دستگاه سياست خارجي كشورمان هستيم چرا كه آنها سعي دارند با تضعيف دستگاه ديپلماسي در نظام جمهوری اسلامی ایران خلل وارد کنند.

وي با اشاره به حمايت كشورهاي غربي از گروهك تروريستي منافقين تصريح كرد: در اين بين نقش گروهك تروريستي منافقين با توجه به وضعيت بدي كه در عراق دارند وادار به تخلیه پادگان اشرف هستند و منجر به حمايت كشورهاي غربي نيز از اين گروهك تروريستي شده است.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي افزود: بخشي از فتنه گري هاي ديگر در تخریب وجهه مقامات كشورمان به عنوان نمایندگان ایران در سایر کشورها نقش رژيم صهيونيستي و كارشكني اين رژيم جعلي است چرا كه با گسترش بيداري اسلامي در منطقه سران اين رژيم خود را در معرض تهديدات جدي مي دانند.

مهمانپرست با بيان اينكه دستگاه ديپلماسي با تمام قوا از اتباع ايراني در خارج از كشور دفاع خواهد كرد، خاطرنشان كرد: غربي ها فكر مي كنند با توطئه عليه كشورمان مي تواند صحنه سازي كرده و اتباع ايراني را مورد هدف قرار دهد ولي اقدامات خصمانه آنها راه به جايي نخواهد برد و دستگاه ديپلماسي با تمام قوا از همه اتباع خود به خصوص ديپلمات ها دفاع کرده و اجازه نخواهد داد كوچكترين خدشه اي به ملت ايران چه در داخل و چه در خارج از كشور وارد شود.

وي افزود: وزارت امور خارجه اين موضوع را به طور جدي در دستور كار قرارداده و به زودي هيئتي حقوقي- كنسولي براي پيگيري اتهام وارده به ديپلمات ايراني عازم آلمان خواهد شد.

مهمانپرست با بيان اينكه وزارت خارجه تماس هاي مكرري با مقامات آلماني در مورد پيگيري اين موضوع داشته است، ادامه داد: مقامات سياسي كشورمان با مقامات آلماني تماس هاي مختلفي داشته و ضمن اينكه سفير آلمان در تهران به وزارت امورخارجه احضار شد، مذاكره تلفني نيز بين وزير امورخارجه كشورمان و آلمان صورت گرفت كه درحال حاضر سفارت و سركنسولگري ما دراين كشور اين موضوع را پيگيري مي كند.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي تأكيد كرد: ما از همه ابزار براي دفاع از ديپلمات ها و همه اتباع كشوران استفاده خواهيم كرد و نسبت به اين ادعاهاي واهي شكايت رسمي به عمل خواهد آمد و بايد پاسخگوي اين اقدامات خود باشند.

"انتهای پیام"/پ2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار