سخنگوی وزارت امور خارجه جزئیات سفر رئیس دستگاه دیپلماسی به قبرس و هم چنین طرح موضوع از سرگیری رابطه با انگلیس را تشریح کرد.

رامين مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به دروغ پراکني برخي رسانه هاي غربي درمورد دستگيري علی اکبر صالحي وزیر امور خارجه در فرودگاه قبرس در جریان سفر به این کشور گفت: اقدام برخي رسانه هاي غربي در مورد دستگيري وزير امور خارجه در فرودگاه قبرس اقدامي غيرحرفه اي است که با انگيزه  هاي سياسي عليه ايران مطرح شد.

وي تصريح کرد: برخي کشورهاي غربي به دلیل اختلافات عدیده ای که با مقامات قبرس دارند سعي کردند سفر وزیر امور خارجه به این کشور را منفي جلوه دهند که اين موضوع جعل خبر و انحراف افکار عمومی تلقي مي شود.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي با تاکید بر لزوم پایبندی رسانه ها به رسالت حرفه ای خود و مخابره اخبار موثق، خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه در مورد اين خبر نادرست اطلاع رساني کامل را انجام داد و علاوه بر این مقامات قبرسي و وزارت خارجه اين کشور بيانيه اي صادر کردند و خبر دستگیری وزیر امور خارجه کشورمان را تکذيب کردند.

مهمانپرست در پاسخ به سوالی در مورد شکل گيري کشورهاي حافظ منافع بين ايران و انگليس افزود: ما طبق آخرين مذاکره ای که با انگليس انجام داديم مقرر شد تا اين کشور سوئد را حافظ منافع خود در تهران و جمهوری اسلامی ايران عمان را به عنوان حافظ منافع خود در لندن انتخاب کند.

وي همچنين با اشاره به برخوردهای خارج از عرف با دانشجويان ايراني در هلند، این برخوردهای را ناشی از اغراض سیاسی و خصومت هایی از پیشرفت روز افزون جمهوری اسلامی ایران در عرصه های گوناگون عنوان کرد.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي با بیان اینکه هیچ فرد و دولتی نمی تواند مانع پیشرفت ملت ها در عرصه علم و فناوری شود، ادامه داد: ما معتقديم زماني در جهان با وضعيت بهتري روبرو خواهيم شد که همه از بتوانند از عرصه علم و دانش استفاده کرده و رفتار تبعيض آميز کنار گذاشته شود.

وي تأکيد کرد: اينگونه اقدامات  خصمانه از سوي غرب سياسي و تبعيض آميز بوده و آنها سعي دارند چهره ملت ایران را مخدوش جلوه دهند ولي جوانان ايراني در شرايط سخت نيز به پيشرفت علم و دانش خود ادامه داده و با اين فشارها کوتاه نخواهند آمد./پ2
برچسب ها: مهمانپرست ، انگلیس ، صالحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار