اساسنامه جدید دانشگاه صنعت آب و برق عباسپور که وابسته به وزارت علوم شده است صادر شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ دانشگاه صنعت آب و برق (شهید عباسپور) که به منظور رفع نیازهای علمی، فنی و تخصصی نیروی انسانی متخصص کشور و تربیت رشد و تعالی آنها و در راستای نیل به جایگاه معتبرترین دانشگاه تخصصی در تاریخ 17 شهریور سال 70 با مصوبه شورای گسترش آموزش عالی تاسیس شده است و براساس مصوبه مورخ 18 بهمن سال 89 شورای عالی اداری (موضوع ابلاغ در مورخ 22، اردیبهشت سال 90 با مجوز شمار 170523/22 در مورخ اول آذر ماه سال 90 شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم از وزارت نیرو به وزارت علوم منتقل گردیده که اهداف آن به شرح زیر است.

-رفع نیاز صنعت آب و برق به نیروی متخصص کارآمد از طریق آموزش

- تولید دانش فنی و کاربرد آن در زمینه صنعت آب و برق

-زمینه سازی مناسب برای تعالی مستمر دانش در زمینه صنعت آب و برق و رشد و توسعه دانایی محور در صنعت آب و برق از جمله اهداف این دانشگاه به شمار می آید.

براساس این گزارش، وظایف و اختیارات این دانشگاه نیز به شرخ زیر بیان شده است.

-شناسایی اولویت های آموزشی و پژوهشی صنعت آب و برق و تلاش در جهت پاسخگویی به نیازهای علمی و مهارتی نیروی انسانی، انجام پژوهشهای کاربردی و انتقال فناوری های نوین.
- سه تا پنج تن از شخصیتهای علمی، فرهنگی کشور که با توجه به دو تبصره، باید نقش موثری در توسعه و پیشرفت دانشگاه داشته باشند.

براساس این گزارش وظایف و اختیارات هیأت امنا نیز مشخص شده که به چند مورد اشاره می شود از جمله:

تصویب آئین نامه داخلی هیأت امنا، تصویب نمودار سازمانی و تشکیلات (دانشگاه) براساس ضوابط و مقررات مربوط که پس از تأیید وزیر علوم قابل اجرا خواهد بود، تصویب حسابهای سالیانه دانشگاه، تصویب نحوه وصول درآمدهای اختصاصی و مصرف آن با رعایت ضوابط و مقررات مربوط از جمله این وظایف و اختیارات هیات امنا است.

* دانشگاه صنعت آب و برق عباسپور یک دانشگاه دارای شخصیت حقوقی مستقل است

در اداه به بحث جلسات هیأت امنا در این دانشگاه و در این اساسنامه جدید توجه شده که توضیحات مربوط به این جلسات هیات امنا به شرح زیر است.

- جلسات هیأت امنا حداقل هر 6 ماه یکبار با دعوت رئیس هیات امنا تشکیل شود.

-  پذیرش و تربیت دانشجو در رشته های مورد نیاز دانشگاه برای افزایش ارتقای شاخص های علمی و فرهنگی.

- همکاری با مراکز آموزشی و پژوهشی داخل وخارج از کشور که دارای فعالیت های علمی هستند.

- همکاری با صنعت آب و برق و بهره مندی از اطلاعات فنی و امکانات گسترده موجود در آن.

- انجام مطالعات کارشناسی و نشر و ترویج نتایج و دستاوردهای علمی از طریق چاپ و انتشار کتب و نشریات تخصصی از جمله وظایف این هیأت امنا بوده است.

براساس این گزارش، با توجه به بحثی که در خصوص ادغام دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی و صنعت آب و برق عباسپور بیان شده در این اساسنامه به طور ویژه به بحث شخصیت حقوقی آن اشاره شد و بیان شد که این دانشگاه موسسه ای آموزشی و پژوهشی و دارای شخصیت حقوقی مستقل و وابسته به وزارت علوم و تحقیقات و فناوری است.

در این گزارش تاکید شده است: هیأت امنا، رئیس، هیأت رئیسه و شورای دانشگاه از جمله ارکان این دانشگاه به شمار می آیند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار