سالن سر پوشیده ورزشگاه المپیک نقش جهان با نام 25آبان با حضوروزیر ورزش در اصفهان به بهر برداری رسید .

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان و بر اساس گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان اصفهان، عباسی وزیر ورزش وجوانان دیروز درمراسم افتتاح سالن سر پوشیده 25آبان و همچنین خانه وزنه برداری اصفهان گفت :ازاینکه موقعیت برای خدمت به جوانان درعرصه ورزش بویژه دردولت نهم مهیا شده وخدمتگزاران درحوزه اجرایی دربخش ورزش را دلسوز می بینم خداوندرا شاکرم.

محمدعباسی افزود:ما وزارت ورزش وجوانان هستیم واین بدان معناست که عرصه ای بزرگ درکشور که نیمی از جمعیت آن زیر 30 سال هستند و35 میلیون نفر را دربر می گیرد وجوددارد که باید برای آنها برنامه ریزی کرده وبه آنان توجه داشته باشیم که این نسل افتخار آفرینان امروز درعرصه های مختلف ومدیران آینده کشور می باشد.

وی ادامه داد: احداث سالن وزنه برداری دراستان اصفهان ، نشان از آن دارد که جامعه ورزش استان از انجام کارهای بزرگ استقبال کرده وما می توانیم با وحدت بیشتر کارهای بزرگ را تعریف کنیم.

وزیر ورزش و جوانان راه اندازی ورزشگاه نقش جهان اصفهان را بعنوان یکی از راهبردهای این وزارتخانه دانست و گفت :این طرح که در لیست مهر ماندگار قراردارد به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

عباسی توسعه زیر ساخت های ورزشی را از مهمترین اولویت های وزارت ورزش و جوانان برشمرد و گفت :ورزش همگانی نیز از دیگر اولویت های ماست و ما به قهرمانان افتخار می کنیم ولی اکتفاءنمی کنیم .

وی با بیان اینکه هم اکنون 5 درصد ورزشکاران در کشور بصورت سازمان یافته هستند افزود : باید گامهارا قویتر برداریم و توسعه ورزش همگانی در کشور باید جدی تر گرفته شود تا هم در جامعه ورزش کشور مجموعه ای سالم و قدرتمند را داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان فقر حرکتی را از خطراتی دانست که فرزندانمان بویژه دختران را تهدید می کند و افزود :ساخت سالن های ورزش می تواند در این راستا بویژه برای دختران موثر باشد.

وی به ورزشهای بومی و آئینی هم اشاره و آن را از الویت های وزارت ورزش و جوانان دانست و گفت :البته ورزش قهرمانانی برای ما مهم است این در حالی است که در دوره های گذشته درالمپیک 44 ورزشکار داشتیم که یک گروه تیمی بسکتبال هم جزو آن بود ولی امسال فقط در ورزش های تک نفره 54 ورزشکار در المپیک 2012 لندن داریم که شرایط امید بخشی دارند و امیدواریم در مسابقات سر بلند حاضر شوند.

وزیر ورزش و جوانان یکی از راهبردهای مهم وزارت ورزش و جوانا ن را معنوی سازی و فرهنگی کردن میادین ورزشی بیان کرد و گفت :همه استعدادهای جوانان،الزاما" نباید در ورزش خلاصه شود بلکه جوانان در عرصه های گوناگون علمی ، فرهنگی و... دارای استعداد بوده و بسیاری از فرهیختگان فرهنگی را جوانان تشکیل می دهند بنابراین اداره کل ورزش و جوانان باید حمایت از این استعدادها را مد نظر قراردهد./س 

برچسب ها: اصفهان ، ورزشگاه ، نفش ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.